Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:29

19
فروردین
موس كاپوچينو

موس كاپوچينو

شكلات را مطابق شكل در قالب فنجان بريزيد و بعد آن را خالي كنيد. آن‌گاه صبر كنيد تا شكلات ببندد. سپس دوباره در فنجان‌ها شكلات بريزيد و خالي كنيد تا لايه ضخيمي از شكلات داشته باشيد.

افسانه ظروفی :

 

مواد لازم براي 6 نفر

شكلات شيري يا سياه آبكرده حدود................. 600 گرم

ژلاتين ................2 قاشق چايخوري

آب ................2 قاشق سوپخوري

تخم‌مرغ............... 2 عدد

شكر................ 75 گرم

قهوه فوري............... يك و يك‌دوم قاشق چايخوري

آب جوش................. 1 قاشق سوپخوري

خامه فرم گرفته............ 250 گرم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه موس شکلاتی

 

روش‌تهیه

شكلات را مطابق شكل در قالب فنجان بريزيد و بعد آن را خالي كنيد. آن‌گاه صبر كنيد تا شكلات ببندد. سپس دوباره در فنجان‌ها شكلات بريزيد و خالي كنيد تا لايه ضخيمي از شكلات داشته باشيد.

حالا در قالب نعلبكي نيز شكلات بريزيد و قدري از آن را خالي نمائيد تا شكل نعلبكي ظاهر شود. قالب‌ها را در فريزر بگذاريد و موس را آماده كنيد. ژلاتين را روي آب بپاشيد و به روش بن‌ماري حل كنيد. اكنون زرده‌هاي تخم مرغ، شكر و قهوه حل كرده در آب جوش را با همزن برقي بزنيد تا كمرنگ و غليظ شود و بعد ژلاتين را به آن بيفزائيد. اينك خامه را به مايه اضافه كنيد. سفيده‌هاي تخم‌مرغ را با همزن برقي بزنيد تا سفيد شود و فرم بگيرد و آن را نيز به موس بيفزائيد. حالا فنجان‌هاي شكلاتي را از قالب در آوريد و داخلشان را با موس كاپوچينو پر كنيد و براي پذيرائي در ديس زيبائي بگذاريد.

 

یادآوری

چنانچه بخواهيد فنجان‌هاي شكلاتي را مانند شكل خالدار كنيد. ابتدا قدري شكلات رنگ مخالف را در قيف كاغذي بريزيد و نقطه‌هائي از آن را درون فنجان بگذاريد. همين‌كه شكلات سفت شد آن را مطابق شكل از شكلات به رنگ ديگر پر كنيد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: نوشیدنی، موس كاپوچينو، کاپوچینو، نوشیدنی گرم تعداد بازديد: 235 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز