Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:05

18
فروردین
بانوفي‌پاي

بانوفي‌پاي

آرد، پودر شكر و گردو را با هم مخلوط كنيد و كره را با نوك انگشتان به خورد آرد بدهيد تا خمير مناسبي به دست آيد. خمير را در كيسه نايلوني بگذاريد و 30دقيقه، در يخچال استراحت دهيد. سپس آن را با وردنه باز كنيد و داخل قالب چرب‌ كرده‌ پاي بگذاريد

 مریم امیری :

 

مواد لازم براي 8 تا 10 نفر

آرد............... 155 گرم

پودر شكر................ 2 قاشق سوپخوري

گردوي آسياب‌كرده.................. 80 گرم

كره سرد و خردكرده............80 گرم

 

مواد لازم مياني

شير عسلي................400 گرم

كره................. 30گرم

عسل............ 1 قاشق سوپخوري

موز............. 3 عدد

خامه فرم‌گرفته....................300 گرم

شكلات آبكرده............... 50 گرم

 بیشتربخوانید:

 

 

روش‌تهیه

آرد، پودر شكر و گردو را با هم مخلوط كنيد و كره را با نوك انگشتان به خورد آرد بدهيد تا خمير مناسبي به دست آيد. خمير را در كيسه نايلوني بگذاريد و 30دقيقه، در يخچال استراحت دهيد. سپس آن را با وردنه باز كنيد و داخل قالب چرب‌ كرده‌ پاي بگذاريد، روي خمير را با كاغذ روغني و حبوبات بپوشانيد و به مدت 15 دقيقه، در فر گرم شده با دماي 180 درجه سانتيگراد قرار دهيد. سپس كاغذ و حبوبات را برداريد و دوباره آن را 10 دقيقه بپزيد. پس از سردشدن، آن را از قالب جدا سازيد و سطح پاي را با موز حلقه كرده بپوشانيد. حالا شيرعسلي، كره و عسل را 5 دقيقه بجوشانيد تا به رنگ كارامل درآيد. بعد از خنك‌شدن، آن را داخل پاي، روي موزها بريزيد و صبر كنيد تا كاملاً سرد شود. اينك روي آن را با خامه بپوشانيد و با موز و شكلات بيارائيد.

 

نكات  خواندنی

براي تهيه خامه فرم گرفته مطلوب مي‌بايد خامه‌اي را در نظر بگيريد كه چربي آن از 35 درصد كم‌تر نباشد. به اين منظور 1 كيلوگرم خامه مناسب را با 250 گرم شكر با همزن برقي بزنيد تا فرم بگيرد پس از افزودن شكر خامه را درون فريزر قرار دهيد تا بلورهاي يخ در اطراف ظرف تشكيل شود. خامه را بايد به حدي بزنيد كه جاي خطوط مفتول همزن روي خامه محو نشود. در اين مدت چند بار دستگاه همزن را خاموش كنيد تا يخ‌هاي موجود در خامه آب شود و شما يخ‌زدگي خامه را با فرم گرفتن آن اشتباه نگيريد. توجه داشته باشيد كه سرعت متوسط همزن برقي، مناسب‌ترين سرعت براي تهيه خامه فرم گرفته است. اگر ببينيد كه خامه‌ مصرفي در بين لايه‌هاي كيك پس از قرار گرفتن در يخچال، در اطراف كيك جاري مي‌شود اين مشكل به دليل فرم نگرفتن خامه و سفت بودن آن در حالت يخ‌زدگي است كه به اشتباه در ظاهر به شكل خامه فرم گرفته به نظر مي‌رسد. اگر خامه را بيش از حد بزنيد تبديل به كره شيرين خواهد شد. هرگز خامه شيرين نشده را درون فريزر قرار ندهيد زيرا به اصطلاح مي‌بُرد و ديگر قابل مصرف نخواهد بود.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: دسر، بانوفی پای تعداد بازديد: 319 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز