Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 21:29

11
فروردین
كيك به شكل جعبه شكلات

كيك به شكل جعبه شكلات

فر را با دماي 180 درجة سانتيگراد گرم كنيد و كف قالب را به قطر 20 سانتيمتر، با كاغذ روغني بپوشانيد و قالب را چرب نمائيد. آن‌گاه تخم مرغ‌ها را در كاسة مناسبي بريزيد، شكر و آب جوش را بيفزائيد و با همزن برقي بزنيد.

افسانه ظروفي :

 

مواد لازم

تخم مرغ............... 4 عدد

شكر.............. 100 گرم

آب جوش ....................2 قاشق سوپخوري

وانيلين.................. يك چهارم قاشق چايخوري

روغن مايع يا كرة آبكرده................. 2 قاشق سوپخوري

آرد..................... 100 گرم

 

مواد لازم براي تهية كرم گاناش

خامة صبحانه ................200 گرم

شكلات سفيد آبكرده.............. 450 گرم

كره ..................30 گرم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه کیک باقلوای گردویی

 

مواد لازم براي تزئين كيك

شكلات سفيد آبكرده حدود............... 300 گرم

زرورق مخصوص شكلات................ حدود 2 ورق

خمير فوندانت قرمز رنگ .............به ميزان لازم

 

روش‌تهیه

فر را با دماي 180 درجة سانتيگراد گرم كنيد و كف قالب را به قطر 20 سانتيمتر، با كاغذ روغني بپوشانيد و قالب را چرب نمائيد. آن‌گاه تخم مرغ‌ها را در كاسة مناسبي بريزيد، شكر و آب جوش را بيفزائيد و با همزن برقي بزنيد تا تخم مرغ‌ها سبك و كمرنگ شوند.

سپس وانيلين، روغن و آرد را افزوده و مخلوط كنيد. حالا ماية فراهم كرده را در قالب بريزيد و به مدت تقريبي 25-30 دقيقه، در فر بپزيد. همينكه كيك خنك شد، رو و اطرافش را با كرم گاناش بپوشانيد و كيك را يك ساعت، در يخچال بگذاريد. اكنون ارتفاع و قطر كيك را اندازه بگيريد و زرورق شكلات را مطابق با همين اندازه‌ها ببريد. اينك مطابق شكل، شكلات را روي زرورق بريزيد و قبل از اينكه شكلات كاملا ببندد، آن را دور كيك قرار دهيد و كيك را در يخچال بگذاريد.

در اين ميان، در جعبه را بسازيد و براي اين كار، شكلات را روي زرورق بريزيد (مطابق شكل). سپس صبر كنيد تا شكلات كاملا ببندد و سفت شود. آن‌گاه در جعبة شكلاتي را نيز در يخچال بگذاريد و پس از نيم ساعت، زرورق را از دور كيك و در جعبه جدا كنيد. حالا با استفاده از خمير فوندانت قرمز رنگ، در جعبة شكلات را بيارائيد. اكنون كيك را روي ديس زيبا و مناسبي قرار دهيد و آن را با دراژه، مرنگ و يا شكلات دلخواهتان پر كنيد. اينك در جعبه را نيز روي كيك بگذاريد.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کیک لمینگتون

 

روش تهية كرم گاناش سفيد:

خامه را در ظرف مناسبي بريزيد و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا گرم شود. آن‌گاه شكلات را درون خامه بريزيد و هم بزنيد تا صاف و يكدست شود. حالا كره را به كرم بيفزائيد و آن را از روي حرارت برداريد. سپس كرم را در دماي محيط خنك كنيد و بعد در يخچال بگذاريد تا سفت شود. اكنون كرم را با همزن برقي بزنيد تا صاف و يكدست شود.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: کیک، شکلات، تزیین کیک، كرم گاناش تعداد بازديد: 282 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز