Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 10:39

8
دی
چیز کیک شکلاتی

چیز کیک شکلاتی

آرد و پودر کاکائو را در کاسة مناسبی بریزید، کره را بیفزائید و با نوک انگشتانتان به خورد آرد دهید تا مواد به شکل خرده نان در آید. آن‌گاه شکر، پودر بادام و زردة تخم‌مرغ را بیفزائید و مخلوط کنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. سپس خمیر فراهم کرده

مواد لازم برای 4-6 نفر

آرد    ................. 150 گرم

پودر کاکائو (الک کرده)   ...............  30 گرم

کرة سرد (خرد کرده) .................  50 گرم

شکر دانه ریز............. 30 گرم

پودر بادام..............    25 گرم

زردة تخم مرغ  ..............  1 عدد

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه چیز کیک کیوی یخچالی

 

مواد لازم میانی

تخم مرغ................ 2 عدد

شکر.............. 75 گرم

پنیر خامه‌ای...............350 گرم

پودر بادام .........60 گرم

خامة صبحانه  ........... 150 گرم

پودر کاکائو (الک کرده)  .............   25 گرم

اسانس وانیل خالص...........1 قاشق چایخوری

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه چیز کیک انبه با بیسکوییت پتی‌بور

روش‌تهیه

آرد و پودر کاکائو را در کاسة مناسبی بریزید، کره را بیفزائید و با نوک انگشتانتان به خورد آرد دهید تا مواد به شکل خرده نان در آید. آن‌گاه شکر، پودر بادام و زردة تخم‌مرغ را بیفزائید و مخلوط کنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. سپس خمیر فراهم کرده را در قالب کمربندی به قطر 20 سانتیمتر پهن کنید. به گونه‌ای‌که کف و دیوارة قالب را بپوشاند. حالا مایة مواد میانی را روی خمیر بریزید و چیز کیک را به مدت تقریبی 45 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 160 درجه‌ سانتیگراد بپزید.

روش تهیة مایة میانی: زردة تخم‌مرغ و شکر را با همزن برقی بزنید. و بعد پنیر خامه‌ای، پودر بادام، خامه، پودر کاکائو و وانیل را بیفزائید و مخلوط کنید. حالا سفیدة تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. سپس به آرامی سفیدة همزده را به مخلوط زرده افزوده و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

 

خواص  کاکائو

کاکائو چه به صورت پودر و چه به صورت شکلات سیاه می‌تواند به کاهش فشارخون بالا کمک کند. این اثر اولین بار در مردمی از جزایر آمریکای مرکزی که نوشیدنی کاکائویی می‌خوردند دیده شد که دارای فشارخون پایین‌تری نسبت به بومی‌های آنجا که این نوشیدنی را مصرف نمی‌کردند، بودند. شبه نظر می‌رسد فلاوون‌های موجود در کاکائو باعث افزایش سطح نیتریک اکسید در خون و در نتیجه بهبود عملکرد رگ‌های خونی و کاهش فشارخون می‌شود.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: چیز کیک، چیز کیک شکلاتی، چیز کیک یخچالی تعداد بازديد: 243 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز