Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:08

7
دی
مینی پای فندق و مربا

مینی پای فندق و مربا

آرد، فندق، پودر شكر و دارچين را در کاسة دستگاه غذاساز بریزید. كره را بيفزائيد و دستگاه را روشن کنید تا مواد به شکل خرده نان درآید. آن‌گاه زردة تخم‌مرغ و آب سرد را بیفزائید تا خمير مناسبي حاصل شود. سپس خمیر فراهم کرده را در کیسة نایلونی بگذارید

 محیا  ربیعی:

 

مواد لازم برای 18 عدد

آرد    ................... ٢٢٥ گرم

پودر فندق بوداده    .............. ٧٥ گرم

پودر شكر ..............٨٠ گرم

پودر دارچين..............یک‌چهارم قاشق چایخوری

كرة  سرد (خرد کرده)  .................  ١٨٥ گرم

زردة تخم مرغ  .............   ١ عدد

آب سرد  .................   2 قاشق سوپخوری

سفيدة  تخم‌مرغ همزده..............١ عدد

مربای توت فرنگي يا مربای دلخواهتان............... به ميزان لازم

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه پای سیب کلاسیک +نکات کلیدی

 

روش تهیه

آرد، فندق، پودر شكر و دارچين را در کاسة دستگاه غذاساز بریزید. كره را بيفزائيد و دستگاه را روشن کنید تا مواد به شکل خرده نان درآید. آن‌گاه زردة تخم‌مرغ و آب سرد را بیفزائید تا خمير مناسبي حاصل شود. سپس خمیر فراهم کرده را در کیسة نایلونی بگذارید و یک ساعت در یخچال نگه دارید. حالا هر بار تکة کوچکی از خمیر را بردارید و آن را بین دو کاغذ روغنی باز کنید و 3 دقیقه در فریزر قرار دهید. اکنون خمیر را با برشگر به قطر 7  سانتیمتر قالب بزنید و آنها را در قالب‌های کوچک پای بگذارید (قالب مینی مافین). اینک مربای دلخواهتان را در خمیر بریزید و رویش را با باقیماندة خمیر به این ترتیب بپوشانید. باقیماندة خمیر را به قطر 3 سانتیمتر قالب بزنید و بعد مرکز این دایره‌ها را با برشگر کوچکتری سوراخ کنید. آن‌گاه به لبه‌های خمیر سفیدة تخم‌مرغ بمالید و خمیر میان تهی را روی مارمالاد بگذارید و لبه‌های دو خمیر را به هم بچسبانید. سپس پای را به مدت تقریبی 25 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید. حالا پای را از فر درآورید و پس از 10 دقیقه از قالب جدا کنید. همینکه پای کاملا خنک شد، رویشان پودر شکر بپاشید.

 

بیشتر بخوانید:

کیک صبحانه تابه ای، یک کیک آسان با طعمی متفاوت

شکلات کاراملی آجیلی، یک دسر آسان و شیک

 

 

خواص  فندق

فندق نوعی آجیل از درخت فندق است که در حال حاضر به یکی از آجیل های بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است.فندق در کشورهای یونان، ایتالیا، انگلستان و نیمه ای از ایالات متحده بیشترین میزان تولید را دارد. اما، به طور عمده در ترکیه تولید می شود، زیرا این کشور تقریبا 75 درصد تولید جهانی فندق را دارد. ما شرط می بندیم که شما قبلا می دانستید فندق مزایای زیادی برای سلامتی بدن شما را دارد خوب، شما کاملا درست فکر می کردید ؛ در ادامه بخش سلامت نمناک لیستی از مزایای سلامتی فندق آورده شده است.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش شیرینی پزی، طرز تهیه تعداد بازديد: 207 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز