Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:34

22
بهمن
پای پرتقال

پای پرتقال

آرد، نمک و پودر شکر را با هم مخلوط کنید و در کاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه کره را بیفزائید و با نوک انگشتان‌تان با آرد مخلوط کنید تا به شکل خرده نان درآید.

آرزو مقدم

مواد لازم برای 8 – 10 نفر

آرد نول (شیرینی‌پزی)  ۱۹۰ گرم

نمک  یک‌چهارم قاشق چایخوری

پودر شکر  ۵۰ گرم

کره سرد خرد کرده  ۱۰۰ گرم

زرده تخم‌مرغ   یک‌ عدد

پوست پرتقال رنده کرده  1 قاشق چایخوری

آب سرد   ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری

مواد لازم کرم پرتقال

شکر  ۱۵۰ گرم

نشاسته ذرت  ۳ قاشق سوپخوری

نمک  یک چهارم قاشق چایخوری

آب پرتقال تازه  ۳۶۰ میلی لیتر (حدود یک و یک‌دوم پیمانه)

زرده تخم‌مرغ  ۳ عدد

کره  ۱۵ گرم

پوست پرتقال رنده کرده  یک قاشق چایخوری

روش‌تهیه

آرد، نمک و پودر شکر را با هم مخلوط کنید و در کاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه کره را بیفزائید و با نوک انگشتان‌تان با آرد مخلوط کنید تا به شکل خرده نان درآید. می‌توانید از دستگاه غذاساز نیز استفاده کنید.  سپس زرده تخم‌مرغ را همراه با پوست پرتقال افزوده و مخلوط کنید و بعد آب سرد را کم‌کم بیفزائید تا مواد خمیر شود (خمیر پای نیاز به ورز دادن ندارد). حال خمیر را روی سطح آرد پاشیده باز کنید و در قالب پای به قطر ۲۴ سانتیمتر پهن کنید و اضافه‌های خمیر را بگیرید. اکنون کف خمیر چنگال بزنید تا هنگام پختن پف نکند! اینک خمیر را ۲۰ دقیقه در یخچال نگه دارید و بعد به مدت 15 دقیقه در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید. آن‌گاه پای را از فر درآورید و کرم پرتقال را داخل پای بریزید و روی کرم را با برش‌های پرتقال یا چیپس پرتقال بپوشانید. همچنین می‌توانید باقیمانده خمیر پای را به شکل‌های مختلف قالب بزنید،بپزید و پای را با آن بیارائید. اینک پای را به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. 

روش تهیه کرم پرتقال

همه مواد را به جز کره و پوست پرتقال با هم مخلوط کنید و روی حرارت خیلی ملایم پیوسته هم بزنید تا کرم بپزد و غلیظ شود. آن‌گاه کرم را از روی حرارت بردارید و کره و پوست پرتقال را به آن بیفزائید و کرم را همچنان که گرم است، ‌مصرف کنید.

منبع: شور و شیرین

بیشتر بخوانید:

پای میگو با کیپر و سیب زمینی

 

 

برچسب ها: تارت، پای، زندگی آنلاین، پرتقال، تارت پرتقال، شور و شیرین، پای پرتقال تعداد بازديد: 370 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فیلم روز
تصویر روز