Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:42

10
آبان
نان پرتقالی

نان پرتقالی

مایه خمیر، آب ولرم و یك قاشق چایخوری از شكر را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه كنار بگذارید.

لیلا آیانی صفت


مواد لازم نان پرتقالی

برای حدود 12 عدد

پودر مایه خمیر     6 گرم (یك و یك‌دوم قاشق چایخوری)
آب ولرم     60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)
شكر     4 قاشق چایخوری
كره آبكرده     30 گرم
آب پرتقال     200 میلی‌ لیتر
پوست پرتقال رنده كرده     2 قاشق چایخوری
نمك     یك‌دوم قاشق چایخوری
آرد     حدود 300 گرم
مواد لازم میانی:
شكر     100 گرم
آب پرتقال      250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)
آرد     30 گرم

مواد لازم رویه
زرده تخم‌مرغ      1 عدد
خامه     1 قاشق چایخوری
پرك بادام     به میزان لازم
پودر شكر     به میزان لازم

روش تهیه نان پرتقالی

مایه خمیر، آب ولرم و یك قاشق چایخوری از شكر را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه كنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه كره، آب پرتقال، پوست پرتقال، نمك و باقیمانده شكر را در كاسه مناسبی بریزید و مایه خمیر ورآمده را به آن بیفزائید. حالا آرد را كم‌كم افزوده و هم بزنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ‌ورز دهید تا صاف و یكدست شود. اكنون خمیر را به شكل توپ درآورید و در كاسه چربكرده بگذارید. رویش را بپوشانید و كنار بگذارید تا حجم خمیر دو برابر شود. اینك خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به شكل مستطیل باز كنید و مواد میانی را رویش بریزید و صاف كنید. آن‌گاه خمیر را از درازا رول كنید و به عرض 2-5/2 سانتیمتر برش دهید و با فاصله در سینی چربكرده بچینید. روی سینی را بپوشانید و 45 دقیقه دیگر، خمیر را در دمای محیط نگه دارید تا حجمش دوبرابر شود. سپس مخلوط زرده تخم‌مرغ و خامه را روی خمیر‌ها بمالید و پرك بادام بپاشید. اكنون سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 30-40 دقیقه، نان را بپزید. همینكه نان خنك شد، در صورت دلخواه رویشان قدری پودر شكر بپاشید و برای پذیرائی، در ظرف زیبا و مناسبی بچینید‌.
روش تهیه مواد میانی: شكر، آب پرتقال و آرد را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید تا صاف و یكدست شود. سپس آن را روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا كرم صاف و غلیظی حاصل شود.

 

برچسب ها: نان، آموزش پخت نان، نان پرتقالی، مواد لازم نان پرتقالی، روش تهیه نان پرتقالی تعداد بازديد: 1478 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این نان چیست؟

فیلم روز
تصویر روز