Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 16:37

8
شهریور
اِشترودل زردآلو و گردو

اِشترودل زردآلو و گردو

قیسی، شكر، آب پرتقال و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود. آن‌گاه این مخلوط را 15 دقیقه بجوشانید تا قیسی نرم شود و آب موجود در ظرف تبخیر گردد.

مژگان فرهنگ

 

 

مواد لازم برای 15برش

 قیسی، ریز خردكرده           180 گرم

شكر ریز                            50 گرم

آب پرتقال                          125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

آب                                  60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

پوست پرتقال رنده كرده     1 قاشق سوپخوری

گردوی خردكرده               30 گرم

خمیر فیلو 20×30 سانتیمتری  6 ورق

كره آبكرده                     2 قاشق سوپخوری

پرك بادام                      30 گرم

 روش تهیه اِشترودل زردآلو و گردو

قیسی، شكر، آب پرتقال و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود. آن‌گاه این مخلوط را 15 دقیقه بجوشانید تا قیسی نرم شود و آب موجود در ظرف تبخیر گردد. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید در دمای محیط قدری خنك شود.

حالا پوست پرتقال و گردو را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. اكنون نایلونی روی میز كار بگذارید و یك ورق خمیر فیلو رویش بگذارید و روی خمیر كره بمالید. به همین ترتیب خمیرها را روی هم بگذارید و كره بمالید. اینك مخلوط قیسی را روی خمیر بریزید و به كمك پالت صاف كنید.

مراقب باشید كه مخلوط قیسی 2 سانتیمتر از اطراف خمیر فاصله داشته باشد. آن‌گاه خمیر را از طول رول كنید و رویش كره بمالید و برش‌های كم عمقی روی آن ایجاد كنید. اشترودل را در سینی چربكرده شیرینی‌پزی بگذارید و به مدت تقریبی 15- 18 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای  180 درجه سانتیگراد بپزید. همینكه اشترودل كاملاً خنك شد، آن را از روی خطوط برش ایجاد كرده، ببرید و برای پذیرائی در ظرف زیبایی بچینید.

 

برچسب ها: اِشترودل، اِشترودل زردآلو، اِشترودل گردو، تهیه اِشترودل، آموزش اِشترودل، مواد لازم اِشترودل تعداد بازديد: 543 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز