Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 03:47

20
مرداد
طرز تهیه شربت نعنا

طرز تهیه شربت نعنا

در این مطلب قصد داریم روش تهیه شربت نعنا را به شما عزیزان آموزش دهیم.در مرحله اول طرز تهیه شربت نعنا ابتدا نعنا‌ها را پاک کنید سپس آن‌ها را به خوبی بشویید و با کمک کارد آشپزخانه نعنا‌ها را به صورت دو تا سه تکه برش دهید.

امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه شربت نعنا را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

‌مواد لازم:

شکر...........۱ کیلو

برگ تازه نعنا............نیم کیلو

بلیمو............۳ قاشق سوپ خوری

آب.............۴ تا ۵ لیوان

رنده پوست لیمو ترش........... مقداری

رنگ سبز خوراکی ..................(در صورت تمایل)

 

بیشتربخوانید:

شربت‌های خانگی ضد گرمازدگی

طرز تهیه شربت گل محمدی

شربت آلبالوی خانگی + دستور تهیه

طرز تهیه شربت نعنا:

در مرحله اول طرز تهیه شربت نعنا ابتدا نعنا‌ها را پاک کنید سپس آن‌ها را به خوبی بشویید و با کمک کارد آشپزخانه نعنا‌ها را به صورت دو تا سه تکه برش دهید.
بعد از برش دادن نعنا‌ها در درون قابلمه‌ای مناسب شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا شکر به خوبی در آب حل شود.
بعد از این که آب به دمای جوش رسید و شربت غلیظ شد برگ‌های نعنا را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و حرارت گاز را کم کنید تا شربت به آرامی بجوشد و نعناع عطر و رنگ خود را به شربت پس دهد.
در مرحله آخر روش تهیه شربت نعنا بعد از این که شربت به خوبی جوشید و قوام آمد آبلیمو و رنگ خوراکی سبز (درصورت تمایل) را به شربت نعنا اضافه کنید و بعد از چند دقیقه حرارت گاز را خاموش کنید و قابلمه را از روی گاز بردارید کمی رنده پوست لیمو ترش اضافه کنید و روی در قابلمه دم کنی قرار دهید و سپس درب قابلمه را بر روی آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت دم کنی بر روی قابلمه بماند تا شربت به خوبی جا بیفتد.
بعد از جا افتادن شربت نعنا آن را صاف کنید و در درون بطری شیشه‌ای بریزید و درب بطری را ببندید و شربت را در درون یخچال قرار دهید در زمان نیاز می‌توانید مقداری از شربت را به همراه یخ و آب در درون لیوان بریزید و سپس شربت را نوش جان کنید. در طرز تهیه شربت نعناع نباید نعنا‌ها را به صورت ریز خرد کنید و هم چنین اگر می‌خواهید شربت نعنا سبز و خوش رنگ شود باید از رنگ سبز استفاده نمایید. وقت سرو بهتره شربتو با آب گازدار مخلوط کنید اینجوری لذت بخش تره.
این شربت یه طعم سنتی و فوق العاده دلچسب داره درست مثل رنگ زیباش.

منبع: deser doon

 

برچسب ها: شربت، شربت نعنا، طرز تهیه شربت نعنا، شربت نعنا خانگی، خواص نعنا، طبع نعنا تعداد بازديد: 385 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز