Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:22

20
مرداد
چای‌گل‌سرخ

چای‌گل‌سرخ

ابتدا غنچه‌های گل را بشوئید و آن‌ها را همراه با میخک، چوب دارچین و پونه در قوری دارای 2 پیمانه آب جوش، دم کنید. پس از 5 دقیقه چای گل سرخ آمادة مصرف است.

آشپزباشی - نفيسه قنبري :

 

مواد لازم برای 2 نفر

گل سرخ خشک.......... 15 عدد

میخک........... 2 عدد

چوب دارچین........... 2 عدد

پونه یا نعنا .............1 قاشق سوپخوری

 

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه چای آلبالو؛ خوش طعم و آرامبخش

 

روش‌تهیه

ابتدا غنچه‌های گل را بشوئید و آن‌ها را همراه با میخک، چوب دارچین و پونه در قوری دارای 2 پیمانه آب جوش، دم کنید. پس از 5 دقیقه چای گل سرخ آمادة مصرف است.

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه شربت گل محمدی

 

 

خواص چای‌گل‌سرخ

چای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن هایی است که علاقه مند به نوشیدنی های گرم هستند. گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه ها، در ترکیب شیرینیجات و غیره استفاده می شود. گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید. پس بفرمایید یک فنجان سلامت و آرامش.

 

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: چای، خواص گل سرخ، چای گل سرخ، طرز تهیه چای گل سرخ، طبع گل سرخ تعداد بازديد: 344 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • این چای رو با زعفران و چای قرمز بدون نعنا درست می کردم و عطاری ها غنچه گل محمدی رو دارند که معطر هم هست ... از حالا ببعد نعنا رو هم اضافه خواهم کرد و تشکر از پیشنهاد خوبتون .

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز