Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:21

26
خرداد
موهيتوي هندوانه

موهيتوي هندوانه

افرادی که به مقدار زیاد هندوانه مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری آسم مبتلا می‌شوند. زیرا هندوانه سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین در پیشگیری از آسم مؤثر است. علی رغم باور عموم که هندوانه فقط از آب و قند تشکیل شده است.

تحریریه زندگی آنلاین  - سحر سامانی :

 

خواص هنداونه : افرادی که به مقدار زیاد هندوانه مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری آسم مبتلا می‌شوند. زیرا هندوانه سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین در پیشگیری از آسم مؤثر است. علی رغم باور عموم که هندوانه فقط از آب و قند تشکیل شده است، باید گفت که این خوراکی غنی از مواد مغذی و حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و مقدار کمی کالری است.

در تحقیقات معلوم شده است که هندوانه از خطر چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌کاهد و موجب سلامت مو و افزایش انرژی و کاهش وزن می‌شود.

افرادی که به مقدار زیاد هندوانه مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری آسم مبتلا می‌شوند. زیرا هندوانه سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین در پیشگیری از آسم مؤثر است.

مصرف هندوانه فشار خون را پایین می‌آورد و برای افرادی که مستعد فشار خون بسیار بالا هستند، کمک خوبی است.

هندوانه علاوه بر آنتی اکسیدان قوی مانند ویتامینC،

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه شربت نعنا و خیار خانگی

مصرف هندوانه به دلیل دارا بودن فیبر و آب، از یبوست جلوگیری کرده و دستگاه گوارش را در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد. هندوانه معده را تقویت می‌کند. كمك كننده هضم و خون ساز است.

از آنجایی که هندوانه حاوی ویتامین آ می‌باشد، موها را مرطوب نگه می‌دارد. درواقع این ویتامین موجب ترشح چربی می‌شود. در ضمن ویتامین آ، برای رشد بافت‌های بدن از جمله پوست و مو بسیار ضروری است.

هندوانه برای اشخاص سرد مزاج و افرادی كه دارای معده سرد می‌باشند مناسب نیست. این‌گونه اشخاص اگر می‌خواهند هندوانه بخورند باید آن را با شكر، و یا عسل و یا قند بخورند. همچنین هندوانه در اشخاص سردمزاج باعث درد مفاصل و ضعف جنسی می‌شود.

 

مواد لازم براي 6 نفر

هندوانه‌ي هسته گرفته و خرد كرده................. يك نصفه

نعنا .................. 1 دسته‌ي 50 گرمي

شكر ريز............... 1 قاشق سوپخوري

ليموي تازه................... چهار قاچ كرده1عدد

آب انگور يا سيب.....................310 ميلي‌ليتر (يك و يك‌چهارم پيمانه)

 

بیشتر بخوانید:

با این شربت های خانگی از گرمازدگی در امان بمانید

شربت آلوئه ورا ؛یک شربت گوارا با خاصیت های فراوان

 
 

روش‌تهیه

هندوانه را در مخلوط‌كن بريزيد و پوره كنيد. آن‌گاه پوره‌ي هندوانه را در صافي بريزيد و آبش را بگيريد. (براي تهيه‌ي اين نوشيدني‌، به 750 ميلي‌ليتر (3 پيمانه) آب هندوانه نياز داريد). سپس نعنا، شكر و ليمو را در ظرف مناسبي بريزيد و با پشت قاشق چوبي، نعنا را اندكي له كنيد و مواد را هم بزنيد تا شكر نيز حل شود. حالا آب هندوانه و آب انگور را به آن بيفزائيد و مخلوط كنيد. اكنون ليوان‌هاي مخصوص پذيرائي را با يخ پر كنيد و نوشيدني را در آن بريزيد و با برگ نعنا بيارائيد.

برچسب ها: نوشیدنی خنک، طرز تهیه موهیتو هندوانه، موهیتو هندوانه تعداد بازديد: 376 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز