Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:45

14
خرداد
شربت آلوئه ورا ؛یک شربت گوارا با خاصیت های فراوان

شربت آلوئه ورا ؛یک شربت گوارا با خاصیت های فراوان

آلوئه ورا را می‌توانید به عنوان ملین و درمان کننده عوارض گوارشی مصرف کنید. آلوئه ورا ورم معده را کاهش می‌دهد و درد‌های شدید مفصلی را درمان می‌کند.

شربت آلوئه ورا یک نوشیدنی خنک و شگفت انگیز مخصوص روز‌های گرم تابستان است. گیاه آلوئه ورا از دل قاره آفریقا بیرون آمده است و این نوشیدنی ابتدا در مراکش تهیه شده است.. آلوئه ورا حاوی بیش از ۷۰ ماده مفید و مقوی است. انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینه اسید‌های مهم و اسید‌های سالیسیلیک در مغز این گیاه یافت می‌شوند.

 آلوئه ورا غنی از ویتامین‌های A,C,E و سرشار از آنتی اکسیدان است. ویتامین A. برای حفظ سلامت چشم و پوست لازم است. ویتامین C بدن را در برابر بیماری‌های قلبی عروقی محافظت می‌کند.

با مصرف هفته‌ای یک یا دو لیوان از شربت آلوئه ورا خانگی کلسترول و قند خون خود را کنترل کنید. نوشیدنی آلوئه ورا خاصیت سم زدایی دارد. هر شب می‌توانید از ترکیبات آلوئه ورا به عنوان ماسک استفاده کنید و از شادابی و سرحالی پوست خود در صبح روز بعد لذت ببرید. دقت کنید که اگر ماسک آلوئه ورا پوست شما را دچار تحریک، سوزش یا خارش کرد از مصرف این ماده بر روی پوستتان پرهیز کنید. شربت آلوئه ورای خانگی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و در کاهش وزن نقش موثری را ایفا می‌کند. مصرف یک لیوان شربت آلوئه ورا قبل از خواب هورمون‌های بدن را تحریک کرده و سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد. در طب هندی از آلوئه ورا برای درمان کولیک، یبوست و عفونت‌ها استفاده می‌شود.

مادران شیرده به هیچ وجه نباید از این ماده استفاده کنند. چون باعث اسهال نوزاد می‌شود. مصرف این گیاه برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود. چون امکان بروز حساسیت و آلرژی را افزایش می‌دهد.

گیاه آلوئه ورایی که در خانه پرورش داده می‌شود تلخ‌تر از آلوئه ورایی است که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند. برای گرفتن تلخی این گیاه، مغز آلوئه ورا را در آب خنک بگذارید. آب را چند بار عوض کنید؛ و این کار را به مدت ۲۰ دقیقه ادامه دهید. از انواع دیگر نوشیدنی‌های موجود در غذالند می‌توان به: شربت تخم شربتی، شربت سکنجبین و نوشیدنی لیمو و نعنا اشاره کرد.

مواد لازم

ژل شفاف آلوئه ورا: یک برگ آلوئه ورا شسته شده

لیمو ترش تازه یا پرتقال: ۱ عدد

عسل: ۵ تا ۶ قاشق غذاخوری

آب: ۴ لیوان

مراحل پخت

ابتدا برگ آلوئه ورا را شسته و خشک کنید.

برای درآوردن مغز آلوئه ورا آن را برش عرضی بدهید. پوست‌های اطراف مغز آلوئه ورا را کاملا جدا کنید.

مغز آلوئه ورا را همراه با تمام مواد اولیه درون میکسر بریزید و کاملا مخلوط کنید.

بعد از یکدست کردن شربت آن را همراه با چند تکه یخ به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

بعد از آماده شدن شربت می‌توانید آن را با تخم ریحان، گلاب و نعنای تازه نوش جان کنید.

 

منبع: غذالند

برچسب ها: نوشیدنی های تابستانی، شربت آلوئه ورا، خواص آلوئه ورا تعداد بازديد: 657 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز