Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 22:21

14
مهر
پاستای فوری + طرز تهیه

پاستای فوری + طرز تهیه

پاستا یکی از غذا‌های ملی کشور ایتالیا است که در انواع و طعم‌های گوناگون طبخ می‌شود. پخت پاستا معمولا یک فرآیند زمان‌بر است، به همین دلیل برخی از پختن آن صرف‌نظر می‌کنند.

ما می‌خواهیم در این مطلب طرز تهیه یک مدل پاستای فوری و بسیار آسان در منزل را به شما آموزش بدهیم. پاستا یکی از غذا‌های ملی کشور ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و در انواع و طعم‌های گوناگون طبخ می‌شود. می‌توان گفت بیش از حدود ۳۰۰ نوع پاستا خشک در ایتالیا تولید می‌شود. کلمه پاستا از ریشه سیسیلی به معنای «خمیر ورز داده شده با انرژی بسیار» گرفته شده است؛ زیرا فرآیند تولید پاستا بسیار سخت و زمان بر است.

پاستا در میان غذا‌های امروزی و مدرن بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری در تمام دنیا دارد و می‌توان گفت یکی از منو‌های اصلی رستوران‌های مدرن به شمار می‌رود. پخت پاستا معمولا یک فرآیند زمان بر است، به همین دلیل برخی از پختن آن صرف نظر می‌کنند. ما می‌خواهیم طرز تهیه یک مدل پاستای فوری و بسیار آسان در منزل را به شما آموزش بدهیم که بدون ریخت و پاش اضافه و صرف زمان زیاد آماده می‌شود و شما می‌توانید به عنوان یک شام فوری روی آن حساب کنید؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه پاستا پستو بدون مرغ

 

 

 

مواد لازم:

پاستا: ۱ بسته

پیاز: ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای: نصف ۱ عدد

قارچ: ۳۰۰ گرم

روغن مایع: به میزان لازم

سیر: ۳ حبه

لیموترش: ۱ عدد

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: ۱ پیمانه

نمک، فلفل سیاه، نمک و پاپریکا: به میزان لازم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه:

در مرحله اول ابتدا قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید؛ سپس پاستا را داخل قابلمه بریزید و اجازه بدهید بجوشد تا نرم شود. کمی نمک و روغن هم به قابلمه آب جوش اضافه کنید.

در مرحله دوم پیاز را پوست و سپس خرد کنید. حالا پیاز خرد شده را همراه با کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب یا ماهی تابه گود بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کمی سبک و طلایی شود. حالا نصف یک فلفل دلمه‌ای را خرد کنید و همراه با سیر رنده شده به پیاز اضافه کنید.

در مرحله سوم قارچ را خرد کنید و به پیاز و فلفل دلمه‌ای سرخ شده اضافه کنید؛ سپس رب گوجه فرنگی، آبلیمو، نمک، فلفل و پاپریکا را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آب قارچ کشیده شود. حالا پاستا را آبکش کنید و به قابلمه مواد اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. در آخر پنیر پیتزا رنده شده را روی سطح مواد بریزید و درب قابلمه را ببندید تا پنیر با حرارت کم آب شود. ده دقیقه بعد پاستای فوری و خوشمزه شما آماده خوردن است که می‌توانید آن را داخل ظرف سرو بکشید و میل کنید. نوش جان

برچسب ها: پاستا، قارچ، پنیر، طرز تهیه پاستا، پاستا ایتالیایی تعداد بازديد: 104 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز