Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 09:17

5
مهر
طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات ۲۰ دقیقه‌ای

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات ۲۰ دقیقه‌ای

پخت غذا در هواپز تغییر بزرگی در زندگی ایجاد کرده است. شما می‌توانید هرآنچه در لیوان لیوان روغن سرخ می‌کردید بدون ذره‌ای روغن تهیه کنید و ذره‌ای طعم و مزه‌ی آن تغییر نکند چه بسا خوشمزه‌تر هم بشود.

علاوه بر آن سریع‌تر به غذای دلخواهتان می‌رسید و قدم بزرگی در راه سالم خواری برمی‌دارید. یکی از غذا‌هایی که طبخ آن در هواپز هم توصیه می‌شود و هم قطعا گوارای وجودتان خواهد بود خوراک مرغ است.

مرغ را با روش‌های مختلفی می‌توانید بپزید. چه با مرینیت جوجه و یا در کنار سبزیجات و به عنوان خوراک. در هر صورت ظرف ۲۰ دقیقه غذای شما حاضر است و می‌توانید ضمن حفظ تمام خواص و ویتامین‌هایش از طعم آن لذت ببرید!

بیشتربخوانید:

طرز تهیه خورشت کله گنجشکی ؛ غذای اصیل ایرانی

 

 

مواد لازم:

سینه مرغ............  دو عدد

فلفل دلمه‌ای قرمز.........  نصف یک عدد

فلفل دلمه‌ای سبز..........  نصف یک عدد

فلفل دلمه‌ای زرد.........  نصف یک عدد

پیاز متوسط..........  دو عدد

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا ........... به مقدار لازم

سیر.........  دو حبه

زعفران دم کرده............  به اندازه سخاوت شما!

آب لیمو ترش تازه...........  به میزان دلخواه

پنیر پارمسان..........  به مقدار لازم

بیشتربخوانید:

طرز تهیه:

سینه‌های مرغ را مکعبی برش بزنید. می‌توانید به شکل خلالی و باریک هم این کار را انجام بدهید. فلفل دلمه‌ای‌ها را خلالی برش بزنید. پیاز را هم به همین شکل خرد کنید. سیر را رنده شده یا له کرده اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید. نمک، فلفل سیاه، پاپریکا را داخل ظرف ریخته خوب همه را با هم ترکیب کنید تا تمام قسمت‌های مرغ و فلفل‌دلمه‌ای‌ها و پیاز به ادویه‌ها آغشته بشوند. زعفران را هم روی همه مواد ریخته و وقتی از ادغام تمام مواد به خوبی مطمئن شدید زمان این است که داخل هواپز بگذارید. اگر تمایل داشته باشید اضافه کردن کمی روغن زیتون هم برای این خوراک بد نیست.

هواپز را روی دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار بدهید. هر از گاهی به آن سر بزنید و مواد را یک هم زده و مجدد بگذارید تا کار پخت و پزش را انجام بدهد! زیر و رو کردن مواد باعث می‌شود حرارت به همه جا سرایت کند و تمام قسمت‌ها خوب پخته شوند.

این غذا با نان سرو می‌شود و وقتی زمان پخت به پایان رسید در ظرف مناسب سرو کنید و روی آن مقداری آب لیمو ترش و پنیر پارمسان بپاشید.

خوردن این خوراک را به تمام کسانی که به دنبال یک غذای آسان و در عین حال پر پروتئین و کم کالری هستند توصیه می‌کنم!

بیشتربخوانید:

برچسب ها: خوراک، زعفران، خوراک مرغ، سیر، فلفل دلمه ای، پنیر پارمسان، پاپریکا، خوراک مرغ و سبزیجات تعداد بازديد: 67 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز