Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:19

24
فروردین
طرز تهیه سوپ مرغ به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ مرغ به روش رستورانی

سوپ مرغ یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه و مقوی بین‌المللی است که در کشورهای مختلف با رسپی‌های متنوعی طبخ می‌شود.

سوپ مرغ یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه و مقوی بین‌المللی است که در کشورهای مختلف با رسپی‌های متنوعی طبخ می‌شود.

 این سوپ خوشمزه از سوپ های مقوی محسوب می شود که برای درمان سرماخوردگی نیز مفید است، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ مرغ با ما همراه باشید.
 

طرز تهیه سوپ مرغ؛ لذیذ و به روش رستورانی

 

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ    ۲۵۰ گرم

هویج    ۲ عدد متوسط

سیب زمینی    ۲ عدد متوسط

لیمو ترش    ۱ عدد

پیاز    ۱ عدد بزرگ

سیر    ۱ حبه

جعفری    ۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی

زردچوبه و روغن    به اندازه کافی

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سوپ جو قرمز

 

 

 

طرز تهیه سوپ مرغ

مرحله اول

برای تهیه سوپ مرغ خوشمزه ابتدا گوشت مرغ را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و بدون روغن کمی تفت می دهیم سپس مقدار خیلی کمی روغن به همراه زردچوبه به گوشت مرغ اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم سپس ۲ لیوان آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله دوم

اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش بماند تا علاوه بر اینکه بوی زهمش از بین برود ، نیمپز نیز شود. پس از اینکه گوشت مرغ نیمپز شد آنرا به صورت ریش ریش یا نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

نکته: برای اینکه طعم و بوی بد گوشت مرغ به طور کامل از بین برود، زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، کف های سفید رنگ روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه مناسب با مقداری خیلی کمی روغن تفت می دهیم تا مخلوط سیر و پیاز سبک شود. توجه داشته که در این مرحله باید روغن خیلی کمی اضافه کنید زیرا روغن زیاد باعث چرب شدن سوپ می شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه سیر و پیاز سبک شدند مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم. در ادامه گوشت مرغ خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه به همراه مخلوط سیر و پیاز تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می بندیم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه هویج ها را به صورت نگینی یا حلقه ای خرد می کنیم سپس به قابلمه سوپ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

۱۵ دقیقه پس از اینکه هویج ها را اضافه کردیم سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. وجه داشته باشید سیب زمینی ها را همزمان با دیگر مواد اضافه نکنید زیرا خیلی زود له می شوند.

 بیشتربخوانید:

مرحله هفتم

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت سوپ جعفری را خرد کرده و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن جعفری به هیچ وجه درب قابلمه را نگذارید زیرا باعث بد رنگ شدن جعفری ها می شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه سوپ به طور کامل آماده شد آنرا در ظرف سوپخوری می کشیم و با جعفری خرد شده و برش های لیمو ترش تزیین می کنیم. آب لیمو ترش را می توانید داخل سوپ بریزید یا اینکه پس از آماده شدن سوپ در کنار سوپ سرو کنید.

لعاب دار کردن سوپ مرغ

سوپ مرغ از انواع سوپ هایی محسوب می شود که آبکی است و لعاب ندارد ، اگر دوست دارید سوپ مرغ شما کمی سفت و لعاب دار شود می توانید هنگام اضافه کردن هویج ها به اندازه یک مشت کوچک رشته ورمیشل خرد شده ( یا پودر شده ) به سوپ اضافه کنید تا سوپ شما لعاب دار شود.

خوشرنگ شدن سوپ مرغ

رنگ سوپ مرغ به دلیل استفاده از زردچوبه معمولا زرد کمرنگ است و ممکن است خیلی افراد ظاهر این سوپ را نپسندند. برای خوشرنگ تر شدن سوپ مرغ می توانیم ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در روغن سرخ کنیم، سپس به سوپ اضافه کنیم.

سوپ مرغ با رشته فرنگی

سوپ مرغ ورژن های بسیار متنوعی دارد که می توانیم به سلیقه خود آنرا با مواد متنوعی مانند رشته ورمیشل درست کنیم. اگر تمایل دارید این سوپ خوشمزه را با ترکیب رشته ورمیشل درست کنید، می توانید از دستور زیر استفاده کنید.

استفاده از عصاره مرغ

در صورت تمایل می توانیم برای خوشمزه تر شدن سوپ مرع از عصاره مرغ نیز در این سوپ استفاده کنیم. توصیه ما استفاده از عصاره مرغ خانگی است که طعم فوق العاده مطلوبی به سوپ مرغ می دهد. برای تهیه این عصاره آموزش زیر را مطالعه نمایید.

 

 

برچسب ها: هویج، سوپ، سوپ مرغ، جعفری، زردچوبه، لیموترش، عصاره مرغ تعداد بازديد: 194 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز