Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 19:46

11
فروردین
ته‌چین بار

ته‌چین بار

برنج را بشوئید، بخیسانید و آبکش کنید. آن‌گاه در ظرف مناسبی ماست، تخم‌مرغ، نمک و زعفران را مخلوط کنید. حالا کره و روغن را همزمان به برنج اضافه کنید و به آرامی مخلوط نمائید. سپس قابلمة کوچک مناسب و نچسبی را با کره چرب کنید.

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم

برنج ایرانی برای هر ته چین  ................  5/1 پیمانه

ماست ...............  یک‌چهارم پیمانه

تخم‌مرغ  .............. 1 عدد

نمک.............. به میزان لازم

زعفران................  به میزان لازم

کرة آبکرده................ 40 گرم

روغن مایع................ یک سوم پیمانه

سینه مرغ پخته شده................... 1 تکه

بیشتربخوانید:

 

 

طرز تهیه

برنج را بشوئید، بخیسانید و آبکش کنید. آن‌گاه در ظرف مناسبی ماست، تخم‌مرغ، نمک و زعفران را مخلوط کنید. حالا کره و روغن را همزمان به برنج اضافه کنید و به آرامی مخلوط نمائید. سپس قابلمة کوچک مناسب و نچسبی را با کره چرب کنید. اینک دوسوم از پلو را در قابلمه بریزید و حفره‌ای در وسط آن ایجاد کنید. سپس مرغ را درون حفره جا دهید و بقیه پلو را رویش بریزید و قدری بفشارید. حالا رویش را با فویل بپوشانید و در فر گرم کرده با دمای 200 درجة سانتیگراد به مدت 5/1 ساعت بپزید. حالا ته چین را روی بشقاب مناسبی برگردانید و مطابق شکل آن را بیارائید. برای تهیه ته‌چین قرمه‌سبزی به همین شیوه عمل کنید، فقط از زعفران کمتری استفاده نمائید و به اندازه یک ملاقه کوچک از مواد قورمه سبزی پخته و بدون آب را درون حفرة ایجاد کرده بریزید و رویش را با چلو بپوشانید و قدری بفشارید و در فر با همان دما و زمان ذکر شده بپزید. این ته‌چین‌ها معمولا تک نفره می‌باشد و شما می‌توانید درون حفره را با هر نوع خورش و یا آلبالو، باقلا و گوشت پر کنید.

بیشتربخوانید:

برچسب ها: روغن، ماست، تخم مرغ، ته چین، غذای سنتی، آموزش آشپزی، زعفران، غذای ایرانی، طرز تهیه تعداد بازديد: 82 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز