Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:21

20
بهمن
کالزونِه مرغ و فلفل

کالزونِه مرغ و فلفل

آرد سفید و نمک را با هم در کاسه‌ای الک کنید، سپس کره سرد نگینی خرد شده را به آن اضافه کرده و مخلوط نمایید، ‌در حدی که کره آردی شود. بعد زرده‌ی تخم‌مرغ را هم با کمی آب مخلوط کرده و به مواد بیافزایید، سپس همه‌ی مواد را به وسیله چنگال

مواد لازم برای 6 تا 8 نفر

آرد...................4 پیمانه

بیکینگ پودر.................یک و یک چهارم قاشق مرباخوری

نمک..................یک قاشق چایخوری سرخالی

کره‌ی سرد ریز خرد شده.................250 گرم

زرده‌ی تخم‌مرغ................ 2 عدد، زده شده

آب...................یک‌‌دوم پیمانه

 

مواد روی کالزونه(برای تزیین)

تخم‌مرغ زده شده....................یک عدد

پاپریکا،‌ سیاه‌دانه، کنجد.................به مقدار لازم

 

مواد لازم داخل کالزونه:

کره..................20 گرم

روغن................1 تا 2 قاشق سوپخوری

پیاز نگینی خرد شده.................2 عدد

سیر ریز خرد شده.................2 تا 3 حبه

فیله‌ی مرغ نگینی خرد شده.................450 گرم

پودر تخم‌گشنیز....................یک قاشق چایخوری

جوز بویا (جوز هندی).......................مقداری، رنده شده

گوجه‌فرنگی...................  یک و یک‌و دوم عدد

ریحان و جعفری خرد شده......................یک‌سوم پیمانه

خردل..................یک قاشق سوپخوری

پنیر پارمزان....................3 قاشق سوپخوری

پنیر موتزارلای رنده شده..................250 گرم

نمک و فلفل..................به مقدار لازم

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کوبه مرغ به روش عربی

 

 

روش‌تهیه

آرد سفید و نمک را با هم در کاسه‌ای الک کنید، سپس کره سرد نگینی خرد شده را به آن اضافه کرده و مخلوط نمایید، ‌در حدی که کره آردی شود. بعد زرده‌ی تخم‌مرغ را هم با کمی آب مخلوط کرده و به مواد بیافزایید، سپس همه‌ی مواد را به وسیله چنگال یا نوک انگشتان دست با هم مخلوط نمایید به طور ی که کره میان آرد توزیع شود ولی آب نشود و به صورت اماج(خرده نان) در آید. به دفعات و کم‌کم آب سرد را به حدی به خمیر اضافه کنید که خمیر منسجم و جمع شود. خمیر را روی سطح کمی آرد پاشیده شده ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید. روی خمیر را پوشانده و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید. خمیر را از یخچال خارج نموده و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، یک قسمت از آن را روی سطح کمی آرد پاشیده شده، نازک باز کنید و با کاتر گرد 9 سانتی‌متری برش بزنید. روی هر نیمه‌ی خمیر را به اندازه‌ای از مواد ذیل قرار دهید که از لای خمیر بیرون نزند و ضمناً اطراف خمیر هم به اندازه‌ی یک سانتی‌متر خالی بماند، پنیر موتزارلای رنده شده را به مقدار لازم روی مواد بپاشید و بعد دور تا دور خمیر را با سفیده‌ی تخم‌مرغ و یا با آب مرطوب کنید و خمیر را تا کنید و لبه های آن را محکم فشار دهید تا کاملاً‌ به هم بچسبند سپس در سینی چرب شده قرار داده و روی سطح کالزون بزرگ‌تر را دو شکاف کوچک ایجاد کنید. روی آن‌ها را هم با تخم‌مرغ زده شده پوشش داده و  پاپریکا یا سیاه‌دانه و یا کنجد بپاشید و سینی را در فر گرم شده با دمای 210 تا 230 درجه‌ی سانتی‌گراد یا 425 تا 450 درجه‌ی فارنهایت به مدت 20 دقیقه بپزید تا روی آن‌ها طلایی رنگ شود.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

 

 

 

روش‌تهیه مواد داخل کالزونه:

ابتدا تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود سپس کره و روغن را در تابه بریزید و پس از گرم شدن، پیاز و سیر ریز خرد شده را اضافه کرده و هم بزنید و اجازه دهید تا کمی نرم شود. سپس مرغ نگینی یا حبه‌ای خرد شده را اضافه کرده و با هم به مدت 15 دقیقه و یا تا زمانی‌که مرغ نرم شود تفت دهید. بعد پودر تخم‌گشنیز، نمک و فلفل را هم افزوده و هم بزنید، سپس تابه را از روی حرارت برداشته،‌ سایر مواد را به آن افزوده و کلیه مواد را با هم مخلوط کنید.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: ادویه، خردل، سیر، طرز تهیه مرغ، کالزونه، ریحان، پنیر پارمزان، مرغ مجلسی، پنیر موتزارلا تعداد بازديد: 88 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز