Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 18:27

12
دی
خام ته چين

خام ته چين

اول گوشت را كاملاً شسته و آب آن را گرفته و بعد به اندازه‌ي كف دست برش داده و آن را با بيفتك‌كوب كمي كوبيده يا به قولي آن را كاردي كرده، بعد درون ظرف مورد نظر ريخته و رب انار ملي،‌ زيره آسياب شده، پياز رنده شده

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر

گوشت گوسفندي قسمت سردست..................يك كيلو

رب انار ملس..................2 تا 3 قاشق غذاخوري

زيره‌ي آسياب شده...................يك قاشق سوپخوري

پياز متوسط...................يك عدد، رنده‌ي ريز شده

نمك، فلفل................به ميزان لازم

برنج....................يك كيلو

روغن.................به ميزان لازم

محلول زعفران..................براي تزيين

 بیشتربخوانید:

 

 

 

روش‌تهیه

اول گوشت را كاملاً شسته و آب آن را گرفته و بعد به اندازه‌ي كف دست برش داده و آن را با بيفتك‌كوب كمي كوبيده يا به قولي آن را كاردي كرده، بعد درون ظرف مورد نظر ريخته و رب انار ملي،‌ زيره آسياب شده، پياز رنده شده و نمك و فلفل را به آن اضافه كرده و كاملاً با هم مخلوط كنيد و در ظرف را گذاشته و آن را به مدت يك‌ساعت در يخچال قرار داده تا مزه‌دار شود، برنج را آبكش كرده و زماني كه مي‌خواهيم برنج را دم كنيد اول كف قابلمه كمي روغن داده و بعد دو كفگير برنج ريخته و گوشت‌هاي مزه‌دار شده را به آن اضافه كنيد يعني روي برنج  گوشت‌ها را چيده و بقيه‌ي برنج را روي گوشت‌ها و روي آن آب و روغن بدهيد ريخته و برنج را دم كنيد. اول زير شعله را كمي زياد كرده تا برنج دم دهد و بعد از آن دم‌كني روي آن گذاشته و زير شعله را كم كنيد و اجازه دهيد تا برنج خوب دم بكشد و گوشت ما مغز پخت شود. در ضمن اين گوشت چون نه سرخ شده نه كباب و فقط درون برنج بخارپز شده تمام خواص آن در خودش است و بسيار مقوي است.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه ته چین باقالی‌پلو به روش رستورانی

 

یادآوری

ـ در صورت تمايل از رب انار ترش استفاده كنيد.

ـ فقط از نمك و فلفل استفاده كنيد.

ـ چربي گوشت را نبايد گرفت و زمان چيدن آن روي برنج بايد چربي گوشت به طرف بالا قرار گيرد.

ـ براي خوب دم كشيدن علاوه بر دم كني پارچه كلفت تر ديگري هم روي آن قرار دهيد.

ـ مزاياي تغذيه‌اي گوشت به غناي پروتئين آن بستگي دارد (15 تا 20 درصد گوشت پروتئين است) گوشت غني از فسفر آهن، ويتامين‌هاي گروه ‌B (مخصوصاً‌ ب يك است) ميزان چربي‌هاي آن بر حسب نوع حيوان و قسمت بدن به طور قابل توجيهي متغير است. به طور متوسط 100 گرم گوشت 170 كيلو كالري انرژي توليد مي‌كند.

منبع » شور و شیرین

برچسب ها: برنج، ته چین، رب انار، آموزش آشپزی، زعفران، زیره، ته چین قالبی، طرز تهیه ته چین، غذای مجلسی تعداد بازديد: 168 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز