Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 20:11

25
آذر
پای اسفناج و سیب‌زمینی

پای اسفناج و سیب‌زمینی

سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و حبه‌ای خرد کنید. آن‌گاه آنها را در روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید. سپس اسفناج را بخارپز کنید و در صافی بریزید، تا آب اضافی آن گرفته شود، بعد آن را ساطوری کنید.

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم:

سیب‌زمینی..................  400 گرم

روغن مخصوص سرخکردنی................. به میزان لازم

اسفناج............. 1 کیلوگرم

کره.............  60 گرم

سیر له کرده.................. 1 حبه

نمک و فلفل.............. به میزان لازم

زیره............... یک‌دوم قاشق چایخوری

گشنیز تازه (خرد کرده)............... 2 قاشق سوپخوری

بیکن خرد کرده............... 3 ورق

پنیر فتا.............. 100 گرم

پنیر موزارلا دالیا.................. 100 گرم

خمیر فیلو.................. 8 ورق

کرة اضافی............... 50 گرم

 بیشتربخوانید:

خورشت آلو اسفناج؛ خوشمزه و مجلسی

 

 

 

 

طرز تهیه :

سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و حبه‌ای خرد کنید. آن‌گاه آنها را در روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید. سپس اسفناج را بخارپز کنید و در صافی بریزید، تا آب اضافی آن گرفته شود، بعد آن را ساطوری کنید. حالا در تابة ‌مناسبی کره را بریزید و روی حرارت بگذارید. سیر را اضافه کنید و قدری تفت دهید، اسفناج، نمک، فلفل، سیب‌زمینی، زیره، گشنیز و بیکن را اضافه کنید و اندکی دیگر تفت دهید. اینک تابه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود. حالا پنیر فتا و پنیر موزارلا را افزوده و مخلوط کنید. اکنون قالب کمربندی به قطر220 سانتی را انتخاب کنید، 4 ورق از خمیر فیلو را لایه لایه با کره آبکرده آغشته کنید و در کف قالب قرار دهید و مواد فراهم کرده را روی خمیر بریزید و لبه‌های خمیر را رویش جمع کنید. سپس 4 لایه از خمیر باقیمانده را با کره آغشته کنید و رویش قرار دهید و با دست به قسمت‌های اضافی خمیر فرم دهید. اینک پای را به مدت 30-40 در فر گرم کرده با دمای 175 درجة سانتیگراد به مدت 30-40 دقیقه بپزید تا سطحش طلائی رنگ شود.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه پای مرغ پنیری خوشمزه

 

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زیره، پنیر موزارلا، سیر، خمیر فیلو، پای، پنیر فتا، پای اسفناج، طرز تهیه پای اسفناج، بیکن تعداد بازديد: 112 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز