Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:58

9
آبان
طرز تهیه چلو گوشت رستورانی

طرز تهیه چلو گوشت رستورانی

چلو گوشت یکی از غذاهای بسیار خوشمزه‌ ایرانی است که طرفداران زیادی دارد.

چلو گوشت یکی از غذاهای بسیار خوشمزه‌ ایرانی است که طرفداران زیادی دارد.این غذای خوش‌طعم یک انتخاب عالی برای مهمانی‌ها و مجالس است و با سرو کردن آن می‌توانید جذابیت سفره‌ی غذایتان را چند برابر کنید.

 

 

طرز تهیه چلو گوشت رستورانی با طعم بی‌نظیر

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه چلو گوشت را به شما آموزش دهیم که حتما دوست خواهید داشت.

مواد لازم

مواد مقدار
آب جوش دو و نیم پیمانه
گوشت ران گوسفندی یک کیلوگرم
کره ۵۰ گرم
سیر ۴ حبه
پیاز متوسط ۳ عدد
میخک ۳ عدد
هل ۲ عدد
برگ بو ۱ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
جوز هندی نصف یک عدد
فلفل دلمه‌ای نصف یک عدد
پودر پاپریکای دودی ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
رب نارنج ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
خلال پسته ۲ قاشق غذاخوری
خلال بادام ۲ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق چای‌خوری
زردچوبه ۱ قاشق چای‌خوری
زرشک نصف پیمانه
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه درشت به مقدار لازم

مناسب برای: ۴ نفر

 

بیشتربخوانید:

 
 
 
 

زمان پخت: ۴ ساعت

طرز تهیه چلو گوشت رستورانی با طعم بی‌نظیر

طرز تهیه چلو گوشت

 

دو عدد پیاز متوسط یا یک پیاز بزرگ را درشت خرد کنید. ۵۰ گرم کره و مقداری روغن را داخل تابه بریزید. پیازها را با آن اضافه کرده و کمی تفت دهید تا سبک شوند.

 یک کیلو گوشت گوسفندی با استخوان (ترجیحا ران گوسفند) را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید. ۴ یا ۵ حبه سیر هم اضافه کنید. نصف یک عدد فلفل دلمه‌ای را هم درشت خرد کرده و به مواد اضافه کنید.

 ادویه‌ها را که شامل ۲ عدد برگ بو، ۱ عدد چوب دارچین، فلفل سیاه درشت، ۳ عدد هل، ۵ عدد میخک، نصف جوز هندی، یک قاشق چای‌خوری تخم گشنیز، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری پودر پاپریکای دودی است را به گوشت اضافه کنید و تا زمانی که رنگ گوشت عوض شود تفت دهید.

 بیشتربخوانید:

دو و نیم پیمانه آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید تا دو ساعت گوشت تقریبا بپزد.

 در این فاصله یک عدد پیاز را خلالی خرد کرده و داخل روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی شود. نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری سرپر رب گوجه‌فرنگی اضافه کرده و تفت دهید.

 بعد از ۲ ساعت که گوشت‌ها تقریبا پختند، گوشت‌ها را خارج کرده و آب گوشت را از صافی عبور دهید و به پیاز و رب تفت داده شده اضافه کنید. سپس گوشت‌ها را داخل سس قرار داده و مقداری زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا دو ساعت دیگر گوشت‌ها در حرارت ملایم کاملا پخته و خورشت جا بیفتد.

 بعد از ۲ ساعت خورشت کاملا جا افتاده است. حالا مقداری نمک و یک قاشق غذاخوری رب نارنج یا به دلخواه آب نارنج یا آبلیمو یا هر چاشنی دیگر به خورشت اضافه کنید.

 نصف پیمانه زرشک را از ۱۵ دقیقه قبل در آب خنک خیس کنید و سپس آبکش کنید. داخل مقداری روغن با یک قاشق غذاخوری شکر در حد یک دقیقه تفت دهید.

۲ قاشق غذاخوری خلال بادام و دو قاشق غذاخوری خلال پسته هم به زرشک اضافه کنید. حالا از برنج دم کشیده یک کفکیر به زرشک اضافه کنید و در آخر کمی زعفران اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.
 
 بیشتر بخوانید:

طرز تهیه‌ی کوفته همدانی

 

 

برچسب ها: زرشک، ادویه، آموزش آشپزی، زعفران، خلال بادام، ماهیچه، طرز تهیه، چلوگوشت، طرز تهیه چلوگوشت تعداد بازديد: 211 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز