Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:39

30
شهریور
ماهي قزل‌آلا كباب شده مایکروویو

ماهي قزل‌آلا كباب شده مایکروویو

شكم ماهي را برش زده خوب تميز كنيد و بشوييد حال بگذاريد تا آب آن گرفته شود ، در صورت دلخواه استخوان ماهي را در بياوريد، كره را به مدت 1 دقيقه با قدرت حداكثر (100درصد) در مايكروويو گذاشته تا آب شود، با چاقو برش‌هاي عميقي

مواد لازم

ماهي قزل آلا متوسط................2 عدد

كره.................. 50 گرم

نمك و فلفل..................... به ميزان لازم

زعفران دم كرده (غليظ).......................2 قاشق سوپخوري

آب ليمو ترش...............2 قاشق سوپخوري

جعفري خرد شده.................. 4 قاشق سوپخوري

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه باقالی پلو مجلسی با ماهیچه

 

 

 

روش‌تهیه

شكم ماهي را برش زده خوب تميز كنيد و بشوييد حال بگذاريد تا آب آن گرفته شود ، در صورت دلخواه استخوان ماهي را در بياوريد، كره را به مدت 1 دقيقه با قدرت حداكثر (100درصد) در مايكروويو گذاشته تا آب شود، با چاقو برش‌هاي عميقي در بدن ماهي ايجاد كرده و آن را آغشته به كره، نمك، زعفران، فلفل و آبليمو كنيد.(رويه و داخل شكم ماهي)  جعفري خرد شده را درون شكم ماهي بگذاريد.

سه پايه بلند فلزي مايكروويو (رك) را چرب كرده، ماهي‌ها را مستقيم روي آن بگذاريد، يك سيني گرد شيشه‌اي را روي سيني دستگاه گذاشته بعد سه پايه فلزي را روي آن سيني گذاشته و آب ماهي را روي آن بريزد، دستگاه را به مدت 15 الي 20 دقيقه با درجه متوسط پايين (30درصد) روشن كنيد. (كليد تركيبي گريل با مايكروويو) در اين فاصله يك بار ماهي‌ها را پشت و رو كنيد.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سلطان پلو

 

 

نكته:

 * در صورتي كه بخواهيد ماهي‌ها برشته‌تر شود مي‌توان مايكروويو را با دكمه گريل به مدت 5 الي 10 دقيقه ديگر روشن كرد.

* اگر دستگاه شما دكمه گريل نداشت ماهي‌ها را داخل ظرف مسطحي قراردهيد. دستگاه را به مدت 7 الي 10 دقيقه با درجه متوسط بالاي 70درصد در مايكروويو بگذاريد.

* دستور فوق براي مايكروويوهايي است كه حداكثر قدرت آنها 900 تا 1000 وات باشد در صورتي‌كه قدرت دستگاه شما كمتر يا بيشتر بود زمان پخت را متناسب با آن كم و يا زياد كنيد تا نتيجه لازم به دست آيد.

طرز تميز كردن مايكروويو و از بين بردن بوي ماهي داخل مايكروويو بعد از كار:

1- بعد از پختن ماهي براي تميز كردن مايكروويو يك ليوان آب و 2 عدد ليمو ترش را داخل يك كاسه پيركس ريخته و با قدرت 100درصد به مدت 3 الي 5 دقيقه گذاشته تا آب بجوش آيد. با اين روش بوي نامطبوع ماهي از بين خواهد رفت.

2- براي از بين بردن چربي داخل مايكروويو يك قاشق چايخوري جوش شيرين و يك ليوان آب را داخل كاسه پيركس ريخته به مدت 5-3 دقيقه با قدرت 100درصد گذاشته تا آب به جوش آيد. بخارحاصله باعث آزاد سازي چربي درون مايكروويو مي‌گردد، سپس با دستمال و مايع ظرفشويي داخل مايكروويو را تميز كنيد.

منبع : شور و شیرین

 

برچسب ها: ماهی، زعفران، ادویه ماهی، ماهی کباب، طرز تهیه ماهی کباب تعداد بازديد: 128 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز