Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:22

20
شهریور
فنجان‌هاي ژامبون و تخم‌مرغ

فنجان‌هاي ژامبون و تخم‌مرغ

فر را با دماي 180 درجة سانتيگراد گرم كنيد و قالب 8 تائي مافن را چرب نمائيد. آن‌گاه ژامبون‌ را در قالب‌ها قرار دهيد به گونه‌اي كه كف و ديواره‌هاي قالب را بپوشاند. سپس پنير را درون فنجان‌هاي ژامبون، بريزيد و روي هر كدام، يك عدد تخم مرغ بشكنيد.

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم

ژامبون................... 8-10 ورق

پنير موزارلاي رنده كرده...................... 60-70 گرم

تخم مرغ...........    8 -10 عدد

فلفل سياه ...........  به ميزان لازم

سس پستو در صورت دلخواه.................... 8 قاشق چايخوري

گوجه فرنگي مينياتوري نصف كرده........................ به ميزان لازم

 بیشتربخوانید:

سوپ کلم بروکلی + طرز تهیه

 

 

 

طرز تهیه

فر را با دماي 180 درجة سانتيگراد گرم كنيد و قالب 8 تائي مافن را چرب نمائيد. آن‌گاه ژامبون‌ را در قالب‌ها قرار دهيد به گونه‌اي كه كف و ديواره‌هاي قالب را بپوشاند. سپس پنير را درون فنجان‌هاي ژامبون، بريزيد و روي هر كدام، يك عدد تخم مرغ بشكنيد. حالا اندكي فلفل سياه به آن بيفزائيد و در صورت دلخواه، يك قاشق چايخوري سس پستو روي هر مافن بريزيد. اكنون مافن را با گوجه فرنگي مينياتوري بيارائيد و قالب را 18-20 دقيقه در فر بگذاريد تا تخم‌مرغ‌ها كاملا ببندد. آن‌گاه قالب را از فر درآوريد و پس از 3-5 دقيقه، مافن‌ها را با دقت از قالب جدا كنيد.

يادآوري: براي تهية سس پستو؛ 30 گرم برگ ريحان ريز را همراه با 5-6 عدد گردوي خرد كرده و 60 ميلي‌ليتر روغن زيتون در دستگاه غذاساز بريزيد و پوره كنيد تا سس صاف و يكدستي حاصل شود.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه چاکلت لاوا کیک با فر و بدون فر

طرز تهیه حلوای شیر و زعفران؛ عطر و طعمی بی‌نظیر

 

 

 

برچسب ها: تخم مرغ، فست فود، سس پستو، پیش غذا، ژامبون، طرز تهیه سس پستو، پنير موزارلا، روغن زيتون تعداد بازديد: 127 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز