Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:49

22
اردیبهشت
سير قليه مرغ

سير قليه مرغ

مرغ را پاك كرده، بشوييد و كمي نمك بزنيد و با زردچوبه و روغن كمي سرخ كنيد تا رنگ مرغ تغيير كرده و سفيد شود. لپه را بشوييد و داخل قابلمة مرغ بريزيد و پس از اينكه كمي تفت داديد يك تا دو ليوان آب در قابلمه بريزيد تا مرغ نيم‌پز شود.

مواد لازم

مرغ متوسط..............1 عدد

لپه.................. 2 قاشق غذاخوري

برگ سير............... 3 تا 4 عدد

تخم‌مرغ................ 3 تا 4 عدد

روغن............... به ميزان لازم

نمك، فلفل، زردچوبه و دارچين.................... به ميزان لازم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه قلیه ماهی؛ این غذای جنوبی خوشمزه

 

 

روش‌تهیه

مرغ را پاك كرده، بشوييد و كمي نمك بزنيد و با زردچوبه و روغن كمي سرخ كنيد تا رنگ مرغ تغيير كرده و سفيد شود. لپه را بشوييد و داخل قابلمة مرغ بريزيد و پس از اينكه كمي تفت داديد يك تا دو ليوان آب در قابلمه بريزيد تا مرغ نيم‌پز شود. سيرها را روي تخته با چاقو به طور يكدست خرد كنيد. سپس آن را در ظرفي پر از آب بريزيد تا خوب خيس بخورد و دو بار آن را بشوييد و در آبكش بريزيد تا آب اضافي آن خارج شود. سيرها را در تابه ريخته با كمي نمك، زردچوبه و روغن خوب سرخ كنيد. روغن بايد به اندازه‌اي باشد كه سيرها نسوزد و به تابه نچسبد. تخم‌مرغ‌ها را خوب بزنيد و سيرها را در وسط تابه جمع كنيد. تخم‌مرغ زده شده را روي آن بريزيد. حرارت زير تابه را كم كنيد تا تخم‌مرغ خودش را بگيرد و با سير قاطي شود. سير و تخم‌مرغ را كه با قاشق به قطعات كوچكتري تقسيم كرده‌ايد به قابلمة مرغ اضافه كنيد. نمك غذا را اندازه كنيد. فلفل و دارچين را نيز به غذا افزوده و بگذاريد تا روي حرارت ملايم آرام بجوشد و به روغن بيفتد. اين خورش را مي‌توان با گوشت اردك و مرغابي نيز آماده كرد.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه قلیه دزفولی

 

 

نكته:

برگ سير در اوايل پاييز در گيلان به بازار مي‌آيد و تا اواسط زمستان و ماه‌هاي اول و دوم بهار به صورت دسته‌اي به فروش مي‌رسد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش آشپزی، طرز تهیه، قلیه تعداد بازديد: 240 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز