Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:45

19
آبان
طرز تهیه پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

طرز تهیه پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

مطمئنا شما هم کمتر کسی را سراغ دارید که ماکارونی دوست نداشته باشند البته این ماکارونی یکی از انواع چند پاستایی است که خیلی از ما ایرانی‌ها آن را ماکارونی می‌نامیم. در این مطلب می‌توانید با انواع و اقسام پاستا‌ها و سس‌ها آشنا شوید.

 برترین‌ها: مطمئنا شما هم کمتر کسی را سراغ دارید که ماکارونی دوست نداشته باشند البته این ماکارونی یکی از انواع چند پاستایی است که خیلی از ما ایرانی‌ها آن را ماکارونی می‌نامیم. در این مطلب می‌توانید با انواع و اقسام پاستا‌ها و سس‌ها آشنا شوید.

این روز‌ها در بعضی از خانه‌ها گاهی مصرف پاستا از نان و برنج هم بیشتر شده است چرا که مزیت مهم دیگر آن هم این است که همه غذاهایی که با پاستا درست می‌شوند را در کمتر از یک ساعت می‌توان آماده کرد و این برای زندگی امروز ما یعنی معجزه.

 بیشتر بخوانید:

پاستا آنکونا

 

 

در این مطلب می‌توانید با انواع و اقسام پاستا‌ها و سس‌ها آشنا شوید:

پاستاهای شکم‌پر

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

برای درست کردن پاستاهای شکم‌پر ابتدا خمیر را با همان روش قبلی آماده کنید و بعد از آنکه با وردنه باز کردید به صورت دلخواه آن را ببرید و داخلش رابا مواد مورد نظر پر کنید؛ به عنوان مثال شما می‌توانید گوشت چرخ کرده را همراه با پیاز رنده شده، نمک ، فلفل، زیره و جعفری خوب مخلوط کنید و از آن گلوله‌های کوچکی به اندازه فندق بردارید و در روغن‌شان سرخ کنید. پس از سرخ شدن، آنها را در میان خمیری که از قبل درست کرده‌اید، قراردهید.

به این صورت که نصف خمیر را با وردنه روی میز باز کنید و گوشت‌های سرخ شده را به فاصله 5 سانتی‌متر از یکدیگر قرار دهید. خمیر را مجدداً باز کرده و روی خمیر اول قرار دهید؛ به گونه‌ای که برجستگی‌ها مشخص شود؛ سپس با چاقو پاستا چهارگوش چهارگوش برش دهید و در سینی چرب شده قرار دهید. پس از آن پاستا‌ها را به آرامی داخل آب قرار دهید تا آماده شوند. اکثرا برای پاستاهای شکم پر از سس‌های گوشتی استفاده می کنند.

سس پریماورا

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس با پاستای مدل پیچی سرو می‌شود.

1. 2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را در یک تابه گود بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. 1 حبه سیر را له کرده به همراه 1 پیمانه هویج ریز خرد شده در تابه بریزید و هم بزنید.

2. 2 پیمانه گوجه گیلاسی را هم به تابه بیفزایید و سی ثانیه دیگر مواد را هم بزنید. 1 پیمانه آب مرغ هم بیفزایید و حرارت را تا مرحله جوشیدن زیاد کنید.

3. 250 گرم مارچوبه دو و نیم سانت خرد شده و همین مقدار نخود سبز به مواد درحال جوشیدن اضافه کنید. حرارت را متوسط کنید و صبر کنید تا سبزیجات بپزند.

4. سس آماده را روی پاستای پخته بریزید و برای سرو روی آن را با یک پیمانه پنیر پارمسان رنده شده و یک‌چهارم پیمانه ریحان تازه خرد شده تزئین کنید.

بیشتربخوانید:

پوره سیب و انبه

طرز تهیه یک غذای گیاهی با ادویه کاری

 

 

سس ماسکارپونه

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس را به‌غیراز پاستای دلخواه می‌توانید با اسپاگتی هم سرو کنید.

1. 225 گرم پنیر ماسکارپونه را با 5 قاشق آب‌لیموی تازه و کمی پوست لیموی رنده شده در تابه‌ای گود بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا پنیر گرم و آب شود.

2. کمی نمک و فلفل اضافه کنید. پاستای پخته و آبکش شده را به تابه اضافه کنید و با مواد هم بزنید تا با سس آغشته شود.

3. یک‌مشت پر ریحان تازه را خرد کنید و به پاستا افزوده و پس از هم زدن، غذا را سرو کنید.

سس پایه گوجه فرنگی

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس با پاستای مدل تالیاتلی سرو می‌شود.

1. 6 عدد گوجه‌فرنگی رسیده متوسط را چند دقیقه‌ای در آب جوش بیندازید تا پوست آنها نرم و از گوشت جدا شود، سپس آنها را بیرون آورده و در کاسه‌ آب سرد بیندازید. بعد از یکی دو دقیقه گوجه‌ها را در آبکش بریزید و به‌راحتی پوستشان را جدا کنید و روی تخته‌ای تمیز بگذارید و دانه‌های گوجه را هم بیرون بیاورید.

2. گوجه‌های بی پوست و دانه را در غذا ساز ریخته و به شکل پوره درآورید. 1 حبه سیر را هم رنده کنید. در تابه‌ای 5 قاشق روغن‌زیتون بودار بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سیر را در روغن تفت دهید و بعد پوره گوجه را به همراه نمک و فلفل به تابه بیفزایید.

3. به مواد داغ شده 250 گرم پنیر موتزارلای رنده شده و 1 ق چ رنده پوست لیمو افزوده و بعد از مخلوط شدن با مواد، تابه را از روی حرارت بردارید. سس را روی پاستا که به روش معمول پخته و آبکش کرده‌اید بریزید و غذا را بلافاصله سرو کنید.

پاستا با سس چیکن آلفردو

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس را می‌توانید با پاستای پنه یا اگر عجله دارید با ورمیشل سرو کنید.

1. 125 گرم کره را در یک تابه نچسب روی حرارت ملایم آب کنید. 250 گرم خامه غلیظ و 2 قاشق چای‌خوری سیر له‌شده را به تابه افزوده و با کره هم بزنید تا یکدست شود.

2. کم‌کم 2 پیمانه شیر به مواد اضافه کنید و همزمان مواد را هم بزنید تا خامه گلوله نماند و یکنواخت در شیر حل شود.

3. حالا 170 گرم پنیر پارمسان و 1 قاشق چای‌خوری فلفل سفید به مواد بیفزایید و باز هم بزنید. وقتی حس کردید سس در حال غلیظ شدن است سریع تابه را از روی حرارت بردارید.

4. این سس به‌سرعت سفت می‌شود. اگر سس خیلی غلیظ شد با افزودن کمی شیر می‌توانید آن را به غلظت دلخواه برسانید.

5. مرغ پخته یا کباب شده خلالی را به سس افزوده و روی پاستای پخته بریزید و بلافاصله سرو کنید.

پاستا با سس سه پنیر

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

پاستای سرو شده با این سس می‌تواند هم مدل تورتلینی باشد و هم لوله‌ای.

1. پاستا را به روش معمول بپزید و آبکش کنید. در ظرف موردنظر بریزید و تا داغ است، 1 پیمانه پنیر پارمسان رنده شده، سه‌چهارم پیمانه پنیر گوریه یاپنیر برشته و به همان میزان پنیر موتزارلا به آن بیفزایید.

2. 125 گرم کره را ریز خرد کنید و به پاستا و پنیرها اضافه کنید. خوب هم بزنید و با نمک و فلفل تازه آسیاب شده مزه دار و سرو کنید.

3. پاستا باید داغ باشد تا پنیرها نرم و آب شوند. اگر احساس کردید غذا خشک است نصف پیمانه از آبی که پاستا را در آن پخته‌اید،‌ به آن بیفزایید.

پاستا با سس خامه‌ای بروکلی

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس با پاستای صدفی یا ماکارونی سرو می‌شود.

1. یک‌چهارم پیمانه روغن‌زیتون بودار را در تابه‌ای بریزید. 3 حبه سیر له‌شده را به روغن افزوده و روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی سیر بلند و طلایی رنگ شود.

2. 3 پیمانه بروکلی گل شده را هم به تابه بیفزایید و هم بزنید.

3. نصف پیمانه پرک فلفل قرمز به مواد اضافه کنید. نصف پیمانه آب مرغ به همراه نصف پیمانه خامه داخل تابه بریزید و حدود 5 دقیقه مواد را روی حرارت هم بزنید تا بروکلی‌ها نرم شوند.

4. سس آماده را روی پاستای پخته گرم بریزید و سرو کنید.

پاستا با سس پستو

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس را با پاستا پنه سرو کنید.

1. یک دسته بزرگ ریحان را بشویید و بعد از خشک شدن،‌ آنها را به همراه 2 حبه سیر و یک‌چهارم پیمانه دانه یا تخمه کاج در غذا ساز بریزید و به‌صورت پوره درآورید.

2. در همین حین که مواد به‌صورت پوره درمی‌آیند و غذا ساز کار می‌کند،‌ نصف پیمانه روغن‌زیتون بودار هم به آنها اضافه کنید تا نرم‌تر و سس مانند شوند.

3. پستو را در کاسه‌ای بریزید و نصف پیمانه پارمسان رنده شده و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

4. این سس را با پاستای پخته و آبکش شده و حدود یک‌چهارم پیمانه از آبی که پاستا را در آن پخته‌اید در تابه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت هم بزنید.

5. بعد از چند دقیقه پاستا را در ظرف دلخواه ریخته و سرو کنید.

پستو با گوجه خشک

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس با پاستاهای مختلف سرو می‌شود.

1. 1 پیمانه گوجه خشک را در روغن بریزید و بعد از مدتی آنها را در آبکش بریزید تا روغن اضافی خارج شود.

2. نصف پیمانه پنیر پارمسان و نصف پیمانه ریحان تازه خرد شده را به همراه 1 قاشق سوپ‌خوری دانه کاج بوداده و 3 حبه سیر در غذا ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به‌صورت پوره‌ای یکدست درآید.

3. سه‌چهارم پیمانه روغن‌زیتون هم در حین پوره شدن به مواد اضافه کنید.

4. پستو که حاضر شد آن را با پاستای پخته و آبکش شده مخلوط کنید و روی آن را هم پنیر رنده شده بریزید. البته ایتالیایی‌ها در این مرحله از پنیر رومانو استفاده می‌کنند.

سس ژامبون و پیازچه

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این غذا را با پاستای صدفی یا پنه درست کنید.

1. 8تا10 ورق ژامبون را روی کاغذ روغنی که در سینی فر پهن کرده‌اید، کنار هم بچینید و در فر گرم شده مدتی حرارت دهید تا رنگ آنها تیره‌تر شود. بعد سینی را بیرون بیاورید و صبر کنید تا خنک شوند.

2. سپس ژامبون‌ها را به شکل دلخواه مربعی یا خلالی خرد کنید و کناری بگذارید.

3. 2 قاشق روغن‌زیتون را در تابه‌ای روی حرارت بگذارید تا گرم شود. کمی کره هم اضافه کنید. وقتی کره آب شد، یک دسته پیازچه را که خرد کرده‌اید به آنها اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود.

4. ژامبون را هم اضافه کنید تا گرم شود. بعد نصف پیمانه پنیر پارمسان رنده شده به آن افزوده و خوب هم بزنید تا پنیر آب شود. پاستای پخته و آبکش شده را به تابه اضافه کنید و با مواد هم بزنید.

5. غذا را با افزودن نمک و فلفل مزه‌دار کنید. وقتی خوب مخلوط شد پاستا را در ظرف دلخواه بریزید و سرو کنید.

سس کدوحلوایی

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس با پاستای صدفی یا قاشقی سرو می‌شود.

1. حدود نیم کیلو کدوحلوایی بدون پوست و هسته را به شکل مکعب‌های کوچک خرد کنید.

2. 2 قاشق روغن‌زیتون را در تابه‌ای گود بریزید و روی حرارت بگذارید. 2 عدد پیازچه خرد شده را در روغن تفت دهید و وقتی رنگ پیاز عوض شد، کدوها را هم به تابه بیفزایید و تفت دهید.

3. نمک و فلفل سیاه هم اضافه کنید. تا جایی که رنگ کدوها قهوه‌ای و در اصطلاح کاراملی شود، به هم زدن ادامه دهید.

4. یک عدد برگ‌بو و کمی مریم گلی به مواد بیفزایید. یک پیمانه آب مرغ را به تابه اضافه کنید و در تابه را ببندید. وقتی کدوها نرم شدند،‌ سس را به غذا ساز منتقل و با روشن کردن دستگاه آن را به شکل سسی یکنواخت درآورید.

5. سس را روی پاستای پخته و آبکش شده بریزید و با پیازچه و کمی بادام‌زمینی بوداده تزئین کنید.

6. در صورت تمایل موقع سرو می‌توانید کمی هم پنیر پارمسان یا رومانوی رنده شده روی غذا بریزید.

سس مارینارا

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس را با اسپاگتی هم می‌توانید سرو کنید.

1. 1 قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون را در تابه‌ای گود بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. 1 پیمانه پیاز سفید ریز خرد شده را به تابه افزوده و تفت دهید تا نرم شوند.

2. یک و نیم قاشق چای‌خوری سیر له‌شده را هم افزوده و با پیاز حرارت دهید تا بوی آن بلند شود.

3. سرکه را بیفزایید و خوب مخلوط کنیدو نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به آن بیفزایید.

4. مواد را آن‌قدر حرارت دهید تا پیازها قهوه‌ای شوند و سسی یکدست داشته باشید. حالا 700 گرم گوجه‌فرنگی بدون پوست و دانه پوره شده، 1 قاشق سر پر جعفری ریز خرد شده را هم به تابه بیفزایید.

5. در تابه را ببندید و حدود 15 دقیقه صبر کنید تا سس به غلظت مناسب برسد. سس آماده را با پاستای پخته وآبکش شده مخلوط و سرو کنید.

سس خامه‌ای قارچ

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس را هم با انواع پاستای دلخواه سرو کنید.

1. 2 قاشق کره را در تابه‌ای بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. کره که آب شد، 2 حبه سیر له‌شده را به آن اضافه کنید.

2. در صورت تمایل کمی مریم گلی یا آویشن با کمی نمک و فلفل به مواد اضافه کنید.

3. 170 گرم قارچ دکمه‌ای ورقه شده را به تابه بیفزایید و تفت دهید تا آب قارچ بخار شود. سپس 1 پیمانه خامه را هم به مواد بیفزایید و هم بزنید.

4. وقتی سس به غلظت مناسب رسید، تابه را از روی حرارت بردارید.

5. نصف ساقه تره‌فرنگی را که ریز خرد کرده‌اید به سس اضافه کنید و روی پاستای پخته و آبکش شده بریزید و غذا را سرو کنید.

سس تن ماهی و کیپرز

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس را با پاستای صدفی یا قاشقی سرو کنید.

1. در یک تابه گود بزرگ 1 قاشق روغن‌زیتون بکر را روی حرارت کم بگذارید. یک پیاز ریز خرد شده و 2 حبه سیر خرد شده را به روغن افزوده و تفت دهید.

2. مواد را روی حرارت هم بزنید تا پیاز نرم شود. 1 قاشق کیپرز، 1 قاشق آب‌لیموی تازه و باز 1 قاشق جعفری خرد شده به مواد داخل تابه بیفزایید.

3. 1 تا 2 پیمانه گوجه‌فرنگی بدون پوست و هسته پوره شده (که طرز تهیه آن در سس پایه آمده است) هم به مواد اضافه کنید.

4. با افزودن پرک فلفل قرمز یا پودر آن سس را مزه‌دار کنید. سس را آن‌قدر روی حرارت هم بزنید تا غلیظ شود. یک قوطی تن ماهی (حدود 170 گرمی) را به مدت بیست دقیقه بجوشانید و بعد از این مدت ماهی را در آبکش بریزید تا روغن آن گرفته شود.

5. سس که غلیظ شد، تن ماهی را با چنگال کمی خرد کنید و به آن اضافه کنید. سس آماده داغ را روی پاستای پخته بریزید و بلافاصله سرو کنید.

سس بلونیز

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس با اسپاگتی هم سرو می‌شود.

1. این سس درواقع همان مایه ماکارونی آشنای خودمان است؛ اما بیایید یک‌بار هم روش ایتالیایی آن را با این اسم خارجی امتحان کنید.

2. برای آماده کردن این سس در یک تابه بزرگ یک‌چهارم پیمانه روغن‌زیتون بکر بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. یک عدد پیاز متوسط ریز شده و 2 حبه سیر له‌شده را در تابه تفت دهید.

3. وقت پیاز نرم شد، یک ساقه کرفس درشت خرد شده و یک عدد هویج مکعبی خرد شده را به مواد بیفزایید. بعد از 5 دقیقه که سبزیجات نرم شدند، نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده را هم به مواد بیفزایید و همراه با سبزیجات تفت دهید.

4. خوب هم بزنید تا تکه‌های گوشت از هم باز و به‌خوبی سرخ شوند. وقتی رنگ گوشت قهوه‌ای شد، 700 گرم گوجه‌فرنگی پوره شده را به همراه یک‌چهارم پیمانه جعفری خرد شده و 10 برگ ریحان خرد شده به مواد افزوده و خوب مخلوط کنید. سس را با نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده مزه‌دار کنید.

5. در تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا هم گوشت بپزد و هم سس غلیظ شود. وقتی سس آماده شد، آن را روی پاستای پخته و آبکش شده گرم بریزید و در صورت تمایل با کمی پنیر پارمسان یا پنیر فتا یا رومانو تزئین کنید.

سس میگو

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

این سس با اسپاگتی هم سرو می‌شود.

1. یک‌چهارم پیمانه روغن‌زیتون را در تابه‌ای گود ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید.

2. نیم کیلو میگوی ریز تمیز شده را به روغن افزوده و خوب روی حرارت تفت دهید تا میگوها بپزند. بعد آنها را با کفگیر بیرون بیاورید و در ظرفی بریزید.

3. به روغن باقی‌مانده در تابه 4 حبه سیر له‌شده، کمی فلفل قرمز و یک‌چهارم پیمانه سرکه سفید اضافه کنید و تفت دهید.

4. مواد را با کمی نمک و فلفل مزه‌دار کنید. بعد از یک دقیقه 75 گرم کره به مواد افزوده و مواد را مخلوط کنید.

4. حالا میگوهای پخته را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آنها هم مزه‌دار شوند. سس آماده شده را با پاستای پخته و گرم مخلوط و با کمی جعفری خرد شده تزئین کنید.

سس کاپریس

پاستا‌های خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز

پاستای پیشنهادی با این سس پاستای فوسیلی یا همان فنری خودمان است.

1. 700 گرم گوجه‌فرنگی هسته گرفته ریز خرد شده را با 250 گرم پنیر موتزارلای تازه خلال شده و یک‌چهارم پیمانه روغن‌زیتون بودار و 3 قاشق سرکه قرمز با هم مخلوط کنید.

2. سس را با افزودن نمک و فلفل مزه‌دار کنید. پاستای پخته و آبکش شده داغ را به این سس افزوده و خوب مخلوط و آغشته کنید.

3. روی غذا را با نصف پیمانه ریحان تازه خرد شده تزئین و سرو کنید.

فوت و فن

- برای آن که پوست گوجه فرنگی ها راحت تر کنده شود، کافی است گوجه فرنگی های رسیده را چند دقیقه‌ای در آب جوش بیندازید تا پوست‌شان نرم و از گوشت جدا شود. سپس آنها را بیرون آورده و در کاسه‌ای آب سرد بیندازید. بعد از یکی دو دقیقه گوجه‌ها را در آبکش بریزید و به راحتی پوستشان را جدا کنید.

- برای آن که پوست حبه های سیر را بتوانید راحت و بدون درد سر جدا کنید ، دو روش وجود دارد یکی این که حبه های سیر را در آب سرد خیس کنید روش دوم این که حبه‌های سیر را -هرتعداد که برای غذا نیاز دارید- در شیشه یا ظرفی پلاستیکی و دردار بیندازید. در ظرف را ببندید و با شدت زیاد ظرف را به مدت یک دقیقه تکان دهید. بعد از این مدت وقتی در ظرف را باز کنید، می‌بینید که حبه‌ها بدون ذره‌ای پوست به شما چشمک می‌زنند.

- یادتان باشد اگر می‌خواهید پاستایتان به سبک ایتالیایی و با همان عطر و طعم باشد، باید تمام موادش تازه باشد و حتما از روغن زیتون بودار و بکر استفاده کنید.

برچسب ها: سس، پاستا، انواع پاستا تعداد بازديد: 189 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز