Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:16

10
بهمن
بنيۀ گل‌كلم

بنيۀ گل‌كلم

هر سه آرد را با بيكينگ‌پودر، نمك و فلفل، در ظرف مناسبي الك كنيد. آن‌گاه به ميزان كافي آب يا آب گازدار و زعفران به آن بيفزائيد تا خمير نسبتاً غليظي حاصل شود. سپس روي ظرف را بپوشانيد و 30 دقيقه، در يخچال نگه داريد. حالا گل كلم را بخارپز كنيد .

اعظم گلزارمنش :

 

مواد لازم براي  4 نفر

آرد سفيد................ 150 گرم

آرد برنج............ 75 گرم

آرد ذرت............. 50 گرم

بيكينگ‌پودر.............. 1 قاشق چايخوري

نمك و فلفل ..........به ميزان لازم

آب يا آب گازدار ...............به ميزان لازم

زعفران حلكرده..................1 قاشق سوپخوري

گل‌كلم گلچه كرده............. 1 كيلوگرم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه سالاد گل کلم با سس مخصوص

روش تهیه

هر سه آرد را با بيكينگ‌پودر، نمك و فلفل، در ظرف مناسبي الك كنيد. آن‌گاه به ميزان كافي آب يا آب گازدار و زعفران به آن بيفزائيد تا خمير نسبتاً غليظي حاصل شود. سپس روي ظرف را بپوشانيد و 30 دقيقه، در يخچال نگه داريد. حالا گل كلم را بخارپز كنيد تا قدري نرم شود و آن را روي هولة كاغذي ‌آشپزخانه بگذاريد تا كاملاً‌ خشك شود. اكنون روغن را در تابة عميق و مناسبي بريزيد و داغ كنيد. آن‌گاه گلچه‌هاي گل كلم را در ماية بنيه بلغتانيد و در روغن فراوان و داغ سرخ كنيد. سپس آن‌ها را روي هولة كاغذي آشپزخانه قرار دهيد تا روغن اضافي‌شان گرفته شود. حالا بنية گل‌كلم را در ظرف مناسبي بچينيد و با سس دلخواه ميل كنيد.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه کاسرول گل کلم برای صبحانه

 

خواص گل کلم

گل‌کلم به‌دلیل فیبر بالا گوارش را کُند و احساس سیری ایجاد می‌کند و در نتیجه فرد به‌طور خودکار به مصرف کالری کمتری طی روز روی خواهد آورد. خاصیت دیگری که در گل کلم به کاهش وزن کمک می‌کند، پرآب‌بودن این ماده‌ی غذایی است. ۹۲ درصد وزن گل کلم از آب تشکیل می‌شود و این درحالی است که مصرف مواد غذایی پرآب و کم‌کالری با کاهش وزن بی‌ارتباط نیست.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش آشپزی، خواص گل کلم، پیش غذا تعداد بازديد: 249 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز