Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:34

22
آذر
املت با سبزیرجات معطر

املت با سبزیرجات معطر

ترخون، جعفری و پیازچه‌ها را داخل کاسه بریزید و با هم ترکیب کنید. به اندازه یک قاشق چایخوری از این مواد را برای تزیین نهایی غذا کنار بگذارید. (اگر از سبزیجات معطر خشک شده استفاده می‌کنید، مقداری پیازچه برای تزیین، خرد کنید.)

مواد لازم

ترخون تازه ساطوری شده یا یک‌چهارم قاشق چایخوری ترخون خشک شده  ................1 قاشق چایخوری

تخم‌مرغ......................۳ عدد

نمک و فلفل

پیازچه ساطوری شده................... 1  قاشق غذاخوری

کره ...............30 گرم

۲ قاشق چایخوری ............جعفری تازه ساطوری شده یا یک‌دوم قاشق چایخوری جعفری خشک شده

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه یک املت خوشمزه با جگر مرغ

 

 

 

روش‌تهیه

ترخون، جعفری و پیازچه‌ها را داخل کاسه بریزید و با هم ترکیب کنید. به اندازه یک قاشق چایخوری از این مواد را برای تزیین نهایی غذا کنار بگذارید. (اگر از سبزیجات معطر خشک شده استفاده می‌کنید، مقداری پیازچه برای تزیین، خرد کنید.) تخم‌مرغ‌ها را به همراه مقداری نمک و فلفل به این ترکیب اضافه کنید و آن را با چنگال بزنید تا زرده و سفیده با هم ترکیب شوند.  تابه را روی شعله متوسط بگذارید تا گرم شود، سپس کره را داخل آن بریزید تا آب شود. تابه را حرکت دهید تا کره در کل سطح آن پخش شود. قبل از اینکه تخم‌مرغ‌ها را داخل تابه بریزید، کره باید داغ و حالت کف‌آلود داشته باشد، اما نباید به رنگ قهوه‌ای در آید. ترکیب حاوی تخم‌مرغ را داخل تابه بریزید. مواد در گوشه‌های تابه باید خیلی زود سفت شوند. با استفاده از کفگیر به آرامی مواد چسبیده به گوشه‌های تابه را به طرف مرکز ظرف بکشید و کاری کنید که مواد روی سطح که حالت شل و رقیقی دارد به زیر برود و مواد پخته زیر، رو بیاید. وقتی مواد حالت سفت و تقریبا جامدی به خود گرفت، تابه را از روی شعله بردارید و بگذارید چند ثانیه بماند. وسط املت باید کمی آبی باشد، چرا که با وجود برداشتن تابه از روی اجاق، غذا به روند پختن خود ادامه می‌دهد. (اگر می‌خواهید املت شکم پر درست کنید، مواد داخل آن را در این مرحله اضافه کنید.)  تابه را به حالت شیب دار بگیرید و به کمک کفگیر، یک‌سوم از املت را از گوشه تابه به سمت مرکز تابه، تا کنید. تابه را محکم با یک دست بگیرید و از روی اجاق بردارید. با دست دیگرتان چند ضربه به دسته تابه بزنید. این کار باعث می‌شود آن قسمت از املت که تا نشده بود هم تا شود. با استفاده از کفگیر، املت را کمی فشار دهید تا درزهای آن به هم متصل شوند. املت را در حالی که سطحش را روی کف ظرف می‌گذارید، داخل یک ظرف داغ غلت دهید. باقی‌مانده سبزیجات را روی آن بپاشید.

 

بیشتربخوانید:

املت ژاپنی + طرز تهیه

 

 

نکته

درست کردن یک املت ساده روی اجاق گاز کار بسیار راحت و سریعی است، این در حالی است که برای درست کردن املت سوفله باید سفیده تخم‌مرغ زده شده و زرده تخم‌مرغ زده شده را با هم ترکیب کرد و داخل فر گذاشت. اگر املت را به شکل صحیحی درست کنید، پوسته آن بسیار نرم و داخل آن آبدار می‌شود. می‌توانید سبزیجات معطر آن را بسته به ذائقه‌تان عوض کنید. موادی که می‌توانید در این املت بریزید، نامحدودند: پنیر، سبزیجات پخته، ژامبون، فلفل و بسیاری مواد دیگر.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: املت، غذاهای رژیمی، املت با سبزیرجات معطر، طرز تهیه املت با سبزیرجات معطر تعداد بازديد: 212 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز