Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:57

18
آذر
گل کلم سوخاری

گل کلم سوخاری

گل‌کلم را بشوئید و به تکه‌های مناسبی خرد کنید. آن‌گاه قدری آن را با آب و نمک بپزید و مراقب باشید نرم نشود (حدودا 5 دقیقه) در آبکش بریزید. حالا هر قطعه را در تخم‌مرغ، نمک و زعفران مخلوط کرده بغلتانید

 اعظم گلزارمنش:

 

مواد لازم برای 6 نفر

گل کلم..................... 500 گرم

نمک.......... به میزان لازم

تخم مرغ همزده............ 2 عدد

زعفران حلکرده............... 1 قاشق سوپخوری

آرد سوخاری.............. به میزان لازم

روغن مخصوص سرخکردنی............. به میزان لازم

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کاسرول گل کلم برای صبحانه

 

روش تهیه

گل‌کلم را بشوئید و به تکه‌های مناسبی خرد کنید. آن‌گاه قدری آن را با آب و نمک بپزید و مراقب باشید نرم نشود (حدودا 5 دقیقه) در آبکش بریزید. حالا هر قطعه را در تخم‌مرغ، نمک و زعفران مخلوط کرده بغلتانید و سپس در آرد سوخاری. اینک در روغن داغ سرخ کنید تا طلائی رنگ شود. می‌توانید با انواع سس میل کنید.

 

بیشتربخوانید:

برنج گل کلم؛یک غذای رژیمی خوشمزه + طرز تهیه

 

خواص گل کلم

گل کلم متعلق به خانواده کلمیان است، که شامل بروکلی، کلم کالی و کلم برگ نیز می باشد. گل های روی گل کلم با فاصله ی نزدیکی کنار هم قرار گرفته اند و از جوانه های گل تشکیل شده اند که آنها به یک ساقه ی میانی وصل هستند. از طعم و نرمی گل سرخ آنها در برابر نور خورشید محافظت می شوند تا از تولید رنگدانه ی کلروفیل و بیش از اندازه رسیدن آن جلوگیری شود. زیستگاه گل کلم آسیا است، اما سالها بعد در منطقه ی مدیترانه، ترکیه و ایتالیا حدود 600 سال قبل از میلاد پدیدار شد. در اواسط قرن شانزدهم، گل کلم در فرانسه و اروپای شمالی نیز شناخته شد.امروزه هند، چین، ایتالیا، فرانسه و ایالات متحده تولیدکنندگان برتر گل کلم در سراسر جهان می باشند.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش آشپزی، خواص گل کلم، گل کلم سوخاری، طرز تهیه، طرز تهیه گل کلم سوخاری تعداد بازديد: 281 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز