Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:51

7
تیر
قرمه سبزی دامغانی + طرز تهیه

قرمه سبزی دامغانی + طرز تهیه

در مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه خورشت قرمه سبزی دامغانی را به شما آموزش دهیم.

به دلیل تنوع غذایی و مواد اولیه‌ای که در استان‌های مختلف کشورمان وجود دارد ممکنه یک غذای معروف در شهر‌های مختلف روش‌های پخت متفاوتی داشته باشد و طعم و شکل ظاهری آن غذا به دلیل متفاوت بودن مواد به کار رفته در تهیه و طبخ  غذا با هم فرق داشته باشد. 

مواد لازم برای تهیه خورشت قرمه سبزی دامغانی


مغز ران گوسفندی خرد شده................ ۴۰۰ گرم

لیمو عمانی.............. ۵ عدد

پیاز متوسط.............. ۱ عدد

لپه................ ۱ پیمانه

سبزی شامل (تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و شنبلیله) مجموعاً................ ۴۵۰ گرم

آبغوره............. ۲ قاشق سوپخوری

زعفران................ ۱ قاشق سوپخوری

نمک، فلفل، زردچوبه.............. به میزان لازم

 

بیشتر بخوانید:

فوت و فن پخت خورش هویج تبریزی

طرز تهیه آلبالوپلو؛ غذای جذاب تابستانی

 
طرز تهیه قرمه سبزی دامغانی مرحله به مرحله

بهتره برای اینکه تلخی لیمو عمانی رو بگیریم، روی لیمو عمانی رو با کمک چنگال چند سوراخ ایجاد کرده و اون‌ها رو داخل یک کاسه آب گرم قرار بدیم تا موقع مصرف داخل آب بمونن و تلخلی اون‌ها گرفته بشه.

حالا برای شروع کار پیاز رو که به صورت نگینی خرد کردیم رو داخل قابلمه‌ای که مقداری روغن ریختیم و داغ شده میریزیم و تفت میدیم تا پیاز‌ها نرم و شفاف بشن.

سپس گوشت رو به صورت مکعبی برش زده و به پیاز‌های سبک شده اضافه می‌کنیم و همراه با پیاز تفت میدیم تا رنگ گوشت تغییر پیدا کنه و کمی از آب میان بافتی گوشت کشیده بشه. زردچوبه، زعفران و پودر فلفل سیاه رو به گوشت اضافه کرده و با هم تفت میدیم و به اندازه‌ی حدوداً ۵ لیوان آب رو به قابلمه اضافه می‌کنیم و اجازه میدیم تا به جوش بیاد. اگر استاک آماده گوشت داشته باشیم می‌تونیم جایگزین آب کنیم که به مراتب در طعم خورشت تاثیر عالی خواهد داشت.

سبزی خرد شده رو داخل یک تابه حاوی روغن برای ۴-۵ دقیقه تفت می‌دیم در حد اینکه کمی از آب سبزی گرفته بشه، ولی اصلاً قرار نیست رنگ سبزی تیره بشه.

سپس لپه رو که از قبل خیس کرده بودیم رو آبکش کرده و همراه با کمی روغن در یک تابه‌ی مجزا تفت می‌دیم تا لپه هنگام پخت وا نره.

در این مرحله لپه تفت داده شده رو همراه با سبزی اضافه می‌کنیم و سپس زیر حرارت رو ملایم کرده، درب قابلمه رو قرار میدیم و اجازه میدیم تا برای حدوداً ۲ ساعت خورشت بپزه.

در نیم ساعت پایانی پخت، لیمو عمانی‌ها رو از آب خارج کرده و به همراه مقدار مناسبی نمک به خورشت اضافه می‌کنیم.

سپس آبغوره رو هم اضافه کرده و طعم و مزه خورشت رو تست کرده و بعد اجازه میدیم تا با همون حرارت ملایم به پخت ادامه بده تا جا بیفته.

در زمان آماده شدن خورشت، چلو رو هم آماده می‌کنیم و وقتی خورشت آماده شد، داخل ظرف‌های مورد نظرمون کشیده و همراه با هم سرو می‌کنیم.

منبع: وب سایت دو نفره

برچسب ها: غذاهای سنتی، آموزش آشپزی، آشپزی ایرانی، خورش قورمه سبزی، قورمه سبزی، قورمه سبزی دامغانی، طرز تهیه قورمه سبزی دامغانی تعداد بازديد: 381 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز