Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 14:06

30
فروردین
طرز تهیه زیتون پرورده

طرز تهیه زیتون پرورده

در این مطلب قصد داریم دستورالعمل تهیه زیتون پرورده را به شما عزیزان آموزش دهیم. زیتون پرورده شمال با رب انار، گردو، روغن زیتون، سبزی‌های محلی و افزودنی‌هایی مثل دانه انار خشکیده درست میشود.

  زیتون پرورده شمال با رب انار، گردو، روغن زیتون، سبزی‌های محلی و افزودنی‌هایی مثل دانه انار خشکیده درست میشود.

مواد لازم:

زیتون بی هسته ۵۰۰ گرم
رب انار ۲ پیمانه
گردو چرخ شده ۳۰۰ گرم
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
نعنا خشک ۱ قاشق چایخوری
آویشن خشک ۱ قاشق چایخوری
دانه انار ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخوانید:

ترشی زیتون با طعمی بی نظیر

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه سس انار ؛ یک چاشنی بی نظیر

 طرز تهیه:

بهتر است دانه انار خشک و رب انار را از شمال خریداری نمائید تا طعم واقعی زیتون پرورده را بچشید. برای تهیه این پیش غذای خوشمزه شمالی میتوان از سبزی‌های محلی مثل جعفری، گیشنیز و چوچاق استفاده کرد. برای چوچاق سبزی محلی شمال هم جایگزین‌هایی وجود دارد. در اینجا از نعنا و آویشن خشک استفاده شده است و عطر خوبی به زیتون میدهند.

اگر زیتون شور یا ترش بود بین نیم تا یک ساعت درون آب خیس کنید، اگر بیشتر از این مدت در آب بماند طعم واقعی اش را از دست میدهد، زیتون را درون آبکش بریزید و پس از آنکه آب اضافه خارج شد درون کاسه‌ای بزرگ بریزید.

رب انار، آبلیمو و زیتون‌ها را به خوبی با هم مخلوط کنید، بقیه مواد را نیز اضافه کنید و پس از اینکه بخوبی مخلوط شدند درون یخچال بگذارید تا خنک شود سپس میل نمایید.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه رب انار خانگی

اگر از گردوی بیشتری استفاده نمایید رنگ زیتون پرورده شما روشن‌تر و در صورتی که از انار بیشتری استفاده نمائید رنگ آن تیره‌تر خواهد شد.

منبع: ایران کوک

برچسب ها: زیتون، زیتون پرورده، گرفتن تلخی زیتون، طرز تهیه زیتون پرورده، زیتون پرورده با رب انار تعداد بازديد: 930 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز