Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 17:33

13
خرداد
ترشی زیتون با طعمی بی نظیر

ترشی زیتون با طعمی بی نظیر

در این مطلب دستورالعمل تهیه خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین ترشی زیتون را به شما آموزش خواهیم داد و امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

گفته می‌شود که منشا "زیتون" منطقه مدیترانه است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است. زیتون معمولا در اوایل تابستان شروع به گل‌دادن می‌کند و میوه آن کم‌کم ظاهر می‌شود و در انتهای تابستان میوه آن به ثمر می‌رسد. در این هنگام زیتون سبز است و به تدریج تبدیل به بنفش و قهوه‌ای و سپس سیاه می‌شود به طوری که در اواخر پاییز که موقع برداشت میوه است، رنگ آن بکلی تیره است. زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و قابض است و میوه نارس زیتون سرد و خشک است و روغن زیتون گرم و خشک است. برگ درخت زیتون نیز گرم و خشک است.

ترشی زیتون، هم چاشنی، هم سلامت

موارد مصرف زیتون به صورت خوراکی بسیار متنوع است که از آن جمله می‌توان به روغن زیتون، زیتون پرورده، زیتون شور، ترشی زیتون و ... اشاره کرد.

در ادامه طرز تهیه خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین ترشی زیتون را به شما آموزش خواهیم داد و امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

آموزش ترشی زیتون :

زیتون سبز تلخی گرفته (با هسته یا بدون هسته) – یک کیلوگرم
گشنیز تازه -۲۵۰ گرم
نعناع خشک - ۲ قاشق غذاخوری
پیاز- یک عدد
سیر- ۲ تا ۳ حبه
فلفل دلمه رنگی - از هر رنگ یک عدد
نمک، فلفل و گلپر- به میزان لازم
سرکه - به میزان لازم

طرز تهیه:

برای تهیه ترشی زیتون سبز ابتدا زیتون‌ها را یک برش کوچک بدهید یا تکه کنید تا سرکه زودتر و راحت‌تر به خورد آن‌ها برود. پیاز و فلفل‌ها را نگینی خرد کنید.
سیر را رنده یا له کنید. گشنیز‌ها را پاک کنید و بشویید و پس از خشک‌شدن خرد کنید. یک ظرف در دار خشک و تمیز بردارید و همه مواد را داخل آن بریزید. نمک، فلفل و گلپر را اضافه کنید. ظرف را کاملا از سرکه پر کنید، سرکه باید روی تمام مواد را کاملا بپوشاند. ظرف ترشی را در جای گرم قرار دهید. بعد از یک هفته قابل استفاده خواهد بود.

خواص زیتون:

زیتون دارای ترکیبات گیاهی خاصی است که می‌توانند تولید اکسید نیتریک را افزایش دهند، با افزایش اکسید نیتریک عملکرد عروقی با افزایش جریان خون به سمت عضلات بدن بهبود پیدا می‌کند، این خاصیت زیتون اثر فوق العاده‌ای بر سلامت خواهد داشت.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها: آموزش آشپزی، انواع ترشی، ترشی زیتون تعداد بازديد: 630 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز