Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:03

23
فروردین
بادمجان سوخاری +طرز تهیه

بادمجان سوخاری +طرز تهیه

در این مطلب دستورالعمل تهیه بادمجان سوخاری را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.درست کردن و خوردن غذا‌های سوخاری گوشتی یا گیاهی خیلی پرطرفداره و برای خیلی‌ها غذا‌های سوخاری بهترین نوع غذا به حساب میاد .

درست کردن و خوردن غذا‌های سوخاری گوشتی یا گیاهی خیلی پرطرفداره و برای خیلی‌ها غذا‌های سوخاری بهترین نوع غذا به حساب میاد و می‌دونم کسانی که اهل پخت و پز هستن حتما نوعی از اون‌ها رو توی خونه تهیه و سرو کردن به خصوص مرغ سوخاری و قارج سوخاری که از محبوب‌ترین غذا‌های سرخ کردنی هستند. برای درست کردن یک غذای سوخاری خوشمزه که حتی می‌شه غذای مجلسی هم به حساب بیاریمشون محدودیت خاصی نداریم و تقریبا با انواع گوشت و سبزیجات می‌شه سوخاری تهیه کرد مثل بال سوخاری، سیب زمینی سوخاری، تخم مرغ سوخاری، بادمجان سوخاری و… که این‌ها رو میشه به عنوان غذای اصلی یا فینگر فود و پیش غذا سرو کرد.

بادمجان از جمله گیاهانی است که اگر طرفدارش باشید بی شک به هر صورتی که تهیه بشه عاشقش می‌شید و از خوردنش سیر نمی‌شید، چون هم بسیار لذیذ و دوست داشتنیه و هم پر خاصیت و مفید برای بدن.

من خودم از اون دسته آدم‌هایی هستم که به نظرم بادمجون رو می‌شه به عنوان عضو ثابت وعده‌های غذایی به هر شکلی مصرف کرد که قطعا بادمجون سرخ شده دوست داشتنی‌ترین نوعش برای منه. خب به این ترتیب من یکی از عاشقای بادمجان هستم و به همین دلیل امروز می‌خوام روش تهیه بادمجان سوخاری کاملا گیاهی و مخصوص گیاهخواران رو بهتون آموزش بدم که می‌تونید با انواع سس و دیپ سروش کنیدش.

مواد لازم

بادمجان ۶ عدد
آرد ۲ پیمانه
آرد برنج ۱/۲ پیمانه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
آب ۲ پیمانه
فلفل قرمز ۱/ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری
آویشن ۱/۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به میزان لازم

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه دلمه بادمجان

سوفلۀ‌ بادمجان‌سوخاری

طرز تهیه

بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید و به شکل دلخواه برش بزنید. (برای درست کردن بادمجون سوخاری (Eggplant Fritters) نیازی نیست که حتما پوست بادمجان رو بگیرید. آن‌ها را می‌توانید با پوست سوخاری کرد)

بادمجان‌ها رو در ظرفی پر از آب نمک قرار بدید تا به مدت یک ساعت استراحت کند. به این روش اگر بادمجون تلخی داشته باشد تلخی اش از بین می‌رود.

بادمجان‌ها رو در آبکش بریزید و اجازه دهید کاملا خشک و آب گرفته شود.

آرد، آرد برنج، شکر، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، جوش شیرین را مخلوط کنید.

آب را به تدریج بیافزایید و هم بزنید تا خمیر شل و یکدستی بدست آید.

روغن را در تابه بریزید و با حرارت ملایم داغ کنید و بعد بادمجان‌ها را در مایه آماده شده بزنید و در روغن داغ قرار دهید تا کاملا سرخ و برشته شود.

بادمجان سوخاری را با سس تارتار، سس کچاپ و انواع دیپ و سس خانگی می‌توان سرو کرد. نوش جان!

بیشتر بخوانید:

بادمجان شکم‌پر + طرز تهیه

نکات کلیدی

-برای تهیه بادمجون سوخاری خوشمزه از انواع ادویه می‌توان استفاده کرد که به ذایقه شما بستگی دارد.

-برای اینکه بادمجان مزه دار‌تر شود می‌توان مقداری آب لیموتازه و نمک و فلفل را پس از آب کشی کردن به بادمجان افزود و پس از خشک شدن آن‌ها را سرخ کرد.

-به این روش می‌توان انواع سبزیجات یا مواد را سرخ و سوخاری کرد.

-اکر دوست دارید می‌توانید به جای آب از شیر‌های گیاهی یا شیر معمولی استفاده کنید.

-مقدار مایعات مصرفی برای تهیه خمیر بستگی به نوع آرد و سبک یا سنگینی آن دارد پس حتما آن‌ها را کم کم بیافزایید تا خمیر بیش از حد شل نشود. خمیر باید به صورتی باشد که زمانی که بادمجان را در آن فرو می‌برید به سطح بادمجان بچسبد و روی آن را بپوشاند.

منبع: ایران کوک

برچسب ها: سس، گیاهخواری، بادمجان، سس تارتار، غذای گیاهی، بادمجان سوخاری، فینگرفود، طرز تهیه بادمجان سوخاری تعداد بازديد: 405 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز