Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:46

15
فروردین
پیراشکی پنیری

پیراشکی پنیری

گوشت، پیاز، سیر، نمک و فلفل را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود. آن‌گاه رب گوجه‌فرنگی را بیفزایید و مجددا تفت دهید. حالا جعفری را اضافه کرده و شعله‌ را خاموش کنید .

تحریریه زندگی آنلاین - اعظم گلزارمنش:

 

مواد لازم برای 10 تا 12 عدد پیراشکی

 مواد داخل پیراشکی

گوشت چرخکرده300 گرم

پیاز رنده کرده1 عدد متوسط

سیر له کرده1 حبه

نمک و فلفلبه میزان لازم

رب گوجه‌فرنگی1 قاشق سوپخوری

جعفری ریز خرد کرده2 قاشق سوپخوری

تاپینگ رنده کرده دالیا100 گرم

روغنبه میزان لازم

کنجدبه میزان لازم

 

بیشتر بخوانید:

کوفته‌ پنیری با سس مخصوص + طرز تهیه

طرز تهیه پیراشکی روسی

طرز تهیه‌ی سمبوسه‌ی گوشت خانگی

تخم‌مرغ2 عدد

شکر1 قاشق چایخوری

نمک یک‌دوم قاشق چایخوری

مایه خمیر10 گرم

آرد به میزان لازم

روغن50 گرم

شوید ریز خرد کرده2 قاشق سوپخوری

زیره       یک‌چهارم قاشق چایخوری

 

 روش تهیه

گوشت، پیاز، سیر، نمک و فلفل را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود. آن‌گاه رب گوجه‌فرنگی را بیفزایید و مجددا تفت دهید. حالا جعفری را اضافه کرده و شعله‌ را خاموش کنید تا مواد قدری خنک شود. سپس تاپینگ را بیفزایید و با مواد ترکیب کنید. اینک خمیر را روی میز آرد پاشیده به ضخامت 3 میلیمتر پهن کنید و با کاتر به قطر 6 سانتیمتر قالب بزنید. حالا هر بار روی هر خمیر قدری از مواد فراهم کرده قرار دهید و مطابق شکل لبه پیراشکی‌ها را به هم بچسبانید و در سینی مناسبی که در آن قدری آرد پاشیده‌اید قرار دهید و 30 دقیقه استراحت دهید. سپس روی پیراشکی‌ها را با مخلوط یک قاشق آرد و 3 قاشق آب رومال کنید و روی آن کنجد بپاشید. اکنون سینی فر را چرب کنید و پیراشکی‌ها را به آرامی با فاصله در سینی فر قرار دهید. سپس در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 30 دقیقه پیراشکی‌ها را بپزید تا سطح آن طلایی شود.

 

طرز تهیه خمیر پیراشکی

تخم‌مرغ،‌ شکر، نمک و مایه خمیر را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید. آن‌گاه آرد را کم‌کم به آن اضافه و مخلوط نمایید. در فواصل ریختن آرد،‌ روغن را هم بیفزایید. آرد را به حدی اضافه کنید تا خمیر مناسبی حاصل شود و به دست نچسبد. سپس خمیر را در ظرف مناسبی قرار دهید و رویش را بپوشانید و در جای مناسبی قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

برچسب ها: پیراشکی، زندگی آنلاین، اعظم گلزار منش، پیراشکی پنیری، طرز تهیه پیراشکی پنیری، خمیر پیراشکی تعداد بازديد: 485 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز