Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:28

5
فروردین
پای اسفناج پنیری

پای اسفناج پنیری

اسفناج و دو قاشق روغن را در تابه‌ی مناسبی بریزید و 5 دقیقه تفت دهید. آن‌گاه شنبلیله و پیاز داغ را بیفزائید و 30 ثانیه هم بزنید.

تحریریه زندگی آنلاین - اعظم گلزارمنش

 

مواد لازم

اسفناج تمیز و خرد کرده 500 گرم
روغن به میزان لازم
شنبلیله خشک یک‌ دوم قاشق چایخوری
پیاز داغ 2 قاشق چایخوری
قارچ ورقه‌ای خرد کرده 500 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
گردو خرد کردهیک‌ دوم پیمانه
پنیر موزارلای رنده کرده دالیا 200 گرم
تخم‌مرغ همزده 2 عدد
خامه 100 گرم

بیشتر بخوانید:

گراتن سبزیجات

طرز تهیه‌ی چیکن استراگانف



مواد لازم برای تهیه خمیر پای

آرد 250 گرم
کره سرد 120 گرم
تخم‌مرغ همزده 1 عدد
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
آب سرد 3 تا 2 قاشق سوپخوری

 

روش تهیه

اسفناج و دو قاشق روغن را در تابه‌ی مناسبی بریزید و 5 دقیقه تفت دهید. آن‌گاه شنبلیله و پیاز داغ را بیفزائید و 30 ثانیه هم بزنید. حالا آن را کنار بگذارید سپس در تابه‌ی مناسبی قارچ را به همراه 3-2 قاشق سوپخوری روغن تفت دهید تا آب آن کشیده شود اینک نمک‌، فلفل و گردو را به مواد قبلی اضافه کنید و نیمی از پنیر را با مواد مخلوط کرده سپس در خمیر پای نیم‌پز شده بریزید تخم‌مرغ و خامه را با چنگال بزنید و روی سطح مواد بریزید در نهایت باقیماندة پنیر را روی سطح پای ریخته و بعد آن را در فر گرم کرده با دمای 175 درجه‌ی سانتیگراد به مدت 30-20 دقیقه در فر بپزید تا سطح پنیر طلایی گردد.

بیشتر بخوانید:

سینه مرغ شکم‌پر با اسفناج + طرز تهیه


روش تهیه خمیر پای

آرد، کره، تخم‌مرغ و نمک را در کاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا بصورت خرده نان ‌درآید. آن‌گاه آب را اضافه کنید تا خمیر منسجم و لطیفی حاصل شود سپس خمیر را در نایلون پیچیده و در یخچال به مدت 30 دقیقه استراحت دهید. حالا روی میز کار قدری آرد بپاشید و خمیر را به ضخامت 3 میلیمتر پهن کنید و در قالب مخصوص پای قرار دهید و با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید و به مدت یک ربع در فر گرم کرده با دمای 175 درجه سانتیگراد بپزید.

برچسب ها: اعظم گلزارمنش، زندگی آنلاین، غذاهای فست فودی، پای اسفناج پنیری، طرز تهیه پای اسفناج تعداد بازديد: 398 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز