Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:57

1
اسفند
گشنیز کباب آذربایجانی + طرز تهیه

گشنیز کباب آذربایجانی + طرز تهیه

گشنیز کباب یکی از غذا‌های خوشمزه و مجلسی آذری است که اصالت آن متعلق به آذربایجان می‌باشد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار یک نوع کوفته سنتی است که از ترکیب سبزیجات و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود.

 گشنیز کباب یکی از غذا‌های خوشمزه و مجلسی آذری است که اصالت آن متعلق به آذربایجان می‌باشد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار یک نوع کوفته سنتی است که از ترکیب سبزیجات و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • گوشت چرخ کرده - ۵۰۰ گرم
  • لپه - ۲۰۰ گرم
  • پیاز - ۲ عدد متوسط
  • تخم مرغ - ۲ عدد
  • گشنیز پاک شده - ۵۰۰ گرم
  • لیمو عمانی - ۶ عدد
  • آرد سفید - یک قاشق سوپ خوری
  • روغن مایع - به مقدار لازم برای سرخ کردن
  • نمک، فلفل و زردچوبه - به میزان کافی

گشنیز کباب آذربایجانی

 

طرز تهیه

لپه‌ها را بشویید و از یکی دو ساعت قبل از پختن خیس کنید. لپه‌ها را داخل مقداری آب به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزیدو سپس از آب جدا کنید. آب آن را دور نریزید. گشنیز‌ها را هم بعد از پاک کردن بشویید و داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. یکی از پیاز‌ها را پوست و از وسط نصف کنید و به همراه گوشت چرخ کرده داخل دستگاه خرد کن بریزید تا کاملا له شود. مخلوط را داخل ظرفی گود قرار دهید و لپه‌های پخته شده را با نصف دیگر پیاز داخل دستگاه خرد کن بریزید و له کنید.

سپس له شده لپه و گوشت را با هم مخلوط کنید و با دست ورز دهید. به مخلوط در حال ورز دادن، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید. بعد از این که مواد با هم مخلوط شدند، تخم مرغ‌ها را داخل مواد بشکنید و خوب هم بزنید. تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید و از مواد مخلوط، به اندازه یک گردو بردارید و به صورت کوفته قلقلی در بیاورید و داخل روغن سرخ کنید. گشنیز‌ها را به صورت درشت خرد کنید و داخل روغن تفت دهید.

قابلمه‌ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید و پیاز‌های خرد شده را داخل آن تفت دهید تا طلایی شود. یک قاشق آرد هم به پیاز سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید. به داخل پیاز و آرد تفت داده شده، آب لپه و یک پیمانه آب معمولی اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. لیموعمانی‌ها را سوراخ کنید و بعد از به جوش آمدن آب، داخل قابلمه بریزید و بعد از چند جوش زدن، گشنیز تفت داده شده را به آن‌ها اضافه کنید و پس از یک ربع ساعت جوشیدن مواد کوفته‌های سرخ شده را داخل سس بریزید تا ۵ دقیقه‌ای در مخلوط گشنیز و لیمو عمانی بپزد.

 

منبع : روزنامه خراسان

برچسب ها: آشپزی، کباب، کباب تابه ای، گشنیز کباب، طرز تهیه گشنیز کباب آذربایجانی تعداد بازديد: 567 تعداد نظرات: 0

نظز شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز