Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:41

16
اسفند
نان میله‌ای

نان میله‌ای

پس از تهيه خمير مطابق دستور گفته شده ، هريک از 16 چانه را ابتدا کمی با دست مسطح کرده؛ سپس آنرا رول کرده و رول را روی سطح کار بغلتانيد تا بصورت نواری با طول 30 سانت درآيد. يک تکه فويل آلومينيوم ضخيم را رول کرده تا ميله ای

مواد لازم

سينه مرغ پخته و ساطوری شده ............................150 گرم

گردوی نيمکوب شده.......................  4/1 پيمانه

سبزی دلخواه ريز خرد شده ...................... 2/1 پيمانه

سس مايونز.....................   4/1 پيمانه

نمک و فلفل......................کمی در صورت نياز

جعفری تازه  خرد شده........................  کمی جهت تزئين

 بیشتر بخوانید:

نان بریوش + طرز تهیه

نان پوآچای شکلاتی

 

 

 

روش‌تهیه

پس از تهيه خمير مطابق دستور گفته شده ، هريک از 16  چانه را ابتدا کمی با دست مسطح کرده؛ سپس آنرا رول کرده و رول را روی سطح کار بغلتانيد تا بصورت نواری با طول 30 سانت درآيد. يک تکه فويل آلومينيوم ضخيم را رول کرده تا ميله ای با طول تقريبی  15 سانتی متر و سطح مقطع يک سانتی متر حاصل شود. خمير را دور ميله بپيچيد .همچنين ميتوانيد بجای ميله از قيفهای فلزی کوچک مخصوص استفاده کرده و پس از چرب کردن قيف، خمير را دور آن بپيچيد . خميرهای فرم داده را در سينی ای که ترجيحاً  کاغذ انداخته و  چرب و آردپاشی شده است  با فاصله قرار دهيد. ساير چانه ها را نيز به همين ترتيب آماده کرده ، نانها را با دستمال نخی مرطوب و يا کيسه فريزر چرب شده  پوشانده و به مدت تقريبی 40 دقيقه (يا تا زمانيکه به  وضوح حجم خميرها دو برابر گردد ) در دمای معمول محيط استراحت دهيد . سپس آنها را با تخم مرغ رومال کرده و به مدت  حدود يکربع در فر از پيش  گرم شده با دمای 180  تا 190 درجه سانتی گراد  درطبقه وسط يا يک طبقه بالاتر بپزيد و اجازه دهيد نانها سرد شوند. جهت پرکردن نانها همه مواد را با هم مخلوط کرده و سس مايونز را کم کم افزوده تا مواد خميری شوند در صورت نياز ميزان سس را به دلخواه افزايش يا کاهش دهيد. سپس  با کمک  قيف ، داخل نانها را از مواد پر کنيد و دوسر نان ميله ای را در کمی  جعفری خرد شده بزنيد.از هر نوع سالاد سرد و يا مواد گوشتی دلخواه ميتوانيد برای پر کردن نانها استفاده کنيد.

منبع : شور و شیرین

بیشتر بخوانید:

پخت نان بربری در خانه ؛ نان محبوب ایرانی ها

نان تافتون را در منزل بپزید!

نان دارچینی ؛ یک نان با طعمی متفاوت و عالی برای صبحانه +طرز تهیه

 

 

برچسب ها: نان، گردو، جعفری، نان خانگی، سس مايونز تعداد بازديد: 133 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز