Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:34

30
آبان
شیرخوار از چه زمانی می‌تواند غذای کمکی بگیرد

شیرخوار از چه زمانی می‌تواند غذای کمکی بگیرد

دکتر ناصر کلانتری؛ عضو انجمن علمی تغذیه با شیر مادر، با عنوان این مطلب که علم تغذیه تعادل شیر مادر با شیر خشک را تأیید نمی‌کند، افزود: شیرخوار در ۶ ماه ابتدایی زندگی فقط از شیر مادر تغذیه می‌کند. یک شیرخوار از ماه ششم تا دوازدهم

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر ناصر کلانتری؛ عضو انجمن علمی تغذیه با شیر مادر، با عنوان این مطلب که علم تغذیه تعادل شیر مادر با شیر خشک را تأیید نمی‌کند، افزود: شیرخوار در ۶ ماه ابتدایی زندگی فقط از شیر مادر تغذیه می‌کند. یک شیرخوار از ماه ششم تا دوازدهم باید در کنار شیر مادر، از غذاهای کمکی بهره‌مند شود. پس از ماه دوازدهم تا ۲ سالگی کودک می‌تواند در کنار شیر مادر، غذای خانواده را مصرف کند. شیردهی سن یا زمان معینی ندارد و در هر سنی که یک خانم شایستگی و توانمندی بارداری را داشته باشد، می‌تواند شیردهی به شیرخوار را شروع کند. از زمانی که یک مادر باردار می‌شود، سینه‌ها آمادگی شیردهی را پیدا می‌کنند و فرآیند تولید شیر در سینه خانم‌ها پس از تولد نوزاد به تکامل می‌رسد. خانم‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق بارداری را تجربه کنند. یک مادر قبل از باردار شدن باید مشکلاتی مانند کم‌خونی و عفونت و بیماری خاص را برطرف کند، چرا که در دوران بارداری مادر نمی‌تواند از مکمل‌های مختلف استفاده کند. برخی از مکمل‌های تقویتی در شکل‌گیری جنین اختلال ایجاد می‌کنند. بهتر است خانم‌ها قبل از دوران بارداری، مورد ارزیابی دقیق و چکاپ کامل قرار بگیرند و پس از رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی، دوران بارداری را تجربه کنند. مادر برای تولید یک انسان سالم، باید بدنی سالم و عاری از کمبود داشته باشد.

بیشتربخوانید:

مروری بر شیرخشک های مورد مصرف در کودکان

غذاهای کمکی غنی از پروتئین

 

برچسب ها: کودک، تغذیه، شیرمادر، شیرخشک، غذای کمکی تعداد بازديد: 218 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز