Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 14:20

1
فروردین
سین پر‌خاصیت برای کودک

سین پر‌خاصیت برای کودک

بهتر است سمنو به عنوان میان‌وعده و نه وعده اصلی غذایی در کودک استفاده شود،‌ زیرا کودکان در سنین رشد و نمو هستند و دریافت وعده‌های غذایی اصلی در آنها بسیار مهم است.

دکتر زهرا گرجی؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو انجمن تغذیه ایران


ارزش غذایی سمنو

سمنو حاوی ویتامین‌های محلول در چربی A، E و K و ویتامین‌های گروه B مانند اسید فولیک، B1، B3، B5 و B12 می‌باشد و همین‌طور حاوی مواد معدنی منیزیم،‌ سلنیوم،‌ آهن، مس و روی است که در رشد کودکان ضروری و مفید هستند، بنابراین از این ماده غذایی می‌توان در کودکان به عنوان یک میان‌وعده انرژی‌زا و سالم استفاده کرد.

یک میان‌وعده سالم

بهتر است سمنو به عنوان میان‌وعده و نه وعده اصلی غذایی در کودک استفاده شود،‌ زیرا کودکان در سنین رشد و نمو هستند و دریافت وعده‌های غذایی اصلی در آنها بسیار مهم است و مصرف سمنو به دلیل دارا بودن کالری بالا نباید به گونه‌ای مصرف شود که جلوی اشتهای کودک برای مصرف وعده‌های غذایی اصلی را بگیرد.

فواید سمنو

این ماده غذایی خوشمزه به دلیل دارا بودن آهن، اسید فولیک و ویتامین‌های گروه B، برای پیشگیری و درمان کم‌خونی و همین‌طور رشد ذهنی کودک مفید و مناسب می‌باشد.

در کودکانی که دچار لاغری و کمبود وزن هستند،‌ یک میان‌وعده خوب است.

محدودیت‌ها

از آنجا که پایه سمنو از گندم می‌باشد، بنابراین مصرف سمنو در کودکان در افرادی که به گندم حساسیت دارند و یا مبتلا به بیماری سلیاک هستند مضر است و نباید مصرف شود و رژیم غذایی عاری از گلوتن (که در گندم، چاودار و‌ جو یافت می‌شود) در طول تمام عمر باید رعایت گردد.

سمنو و کودک

چنانچه فرد حساسیت به گندم نداشته باشد، در تمام سنین می‌تواند از سمنو در رژیم غذایی به عنوان یک ماده غذایی خوب و مفید استفاده کند.

در کودکان زیر یکسال، بعد از 6 ماهگی کودک می‌تواند از سمنو استفاده کند،‌ اما در مقادیر بسیار کم.

معمولا غلات اولین چیزی است که به کودکان داده می‌شود.

زمانی که غذای کمکی را بعد از 6 ماهگی برای کودک خود شروع می‌کنید، ابتدا از برنج و آرد برنج به مقدار کم شروع کنید و بعد از آن می‌توان از غذاهای حاوی گندم به کودک داد.

بیشتر بخوانید:

خواص سمنو

سمنو، تحفه هفت‌سین

فواید خوردنی‌های هفت‌سین برای بچه‌ها

 

برچسب ها: ارزش غذایی سمنو، فواید سمنو، سین هفت سین، زندگی آنلاین، فواید سمنو برای کودک، کودک و سمنو، سمنو و کودک، محدودیت های مصرف سمنو تعداد بازديد: 308 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز