Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:37

30
دی
شیر مادر سلطان شیرها (2)

شیر مادر سلطان شیرها (2)

تغذیه تركیبی نوزاد به این معنی است كه وقتی در خانه و در كنار نوزادتان هستید، به او از شیر خود بدهید (شیر مادر) و هنگامی كه در خانه نیستید، از شیرهای معمولی تغذیه كند. به این ترتیب شما و نوزادتان قبل و بعد از كار از هر جهت با هم هستید.

تغذیه تركیبی نوزاد 
تغذیه تركیبی نوزاد به این معنی است كه وقتی در خانه و در كنار نوزادتان هستید، به او از شیر خود بدهید (شیر مادر) و هنگامی كه در خانه نیستید، از شیرهای معمولی تغذیه كند. به این ترتیب شما و نوزادتان قبل و بعد از كار از هر جهت با هم هستید. به پرستار كودك خود حتما بگویید كه قبل از نزدیك شدن به زمان بازگشت شما به منزل، حجم شیری را كه در طول روز به او می‌دهد، كم كند تا به محض رسیدن شما و قرار گرفتن نوزاد در آغوشتان میل به خوردن شیر شما را داشته باشد.

در مورد كودك شما همه چیز خوب است، زیرا او همچنان از مزایای تغذیه از شیر مادر بهره می‌برد و شما شیر خود را در طول روز دوشیده و فریز می‌كنید كه تا پنج روز هم قابل استفاده است. البته ممكن است نوزاد در روزهای نخست دوری از شما بی‌قراری كند، زیرا به سینه شما و آغوشتان عادت كرده است؛ اما مطمئن باشید بعد از گذشت مدت كوتاهی با این وضعیت خو می‌گیرد.

گاهی اوقات از نزدیكان خود كمك بگیرید تا در ساعاتی كه در خانه نیستید، از كودك شما مراقبت كنند؛ مثل پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر، عمه و ... امروز، حدود 64 درصد از زنان شاغل كه نوزاد شیرخوار یا كودك خردسال دارند، از پدر و مادر خود برای نگهداری از فرزندشان كمك می‌گیرند.

در این حالت شما مطمئن هستید كه مراقبت از كودكتان توسط كسی انجام می‌شود كه ارتباط قلبی با او دارد و این خود یك مزیت بزرگ است. در كنار این مزیت یك مساله دیگر هم وجود دارد، شما نمی‌توانید به مادر خود گوشزد كنید كه چطور مراقب كودك شما باشد و چگونه به امور رسیدگی كند.

در حالی كه به یك پرستار غریبه به راحتی می‌توان دستور داد و برخی مسائل را برایش روشن نمود. نگهداری یكی از نزدیكانتان از كودك شما، در صورتی پاسخ مثبت می‌دهد كه شما با هم رابطه خوبی داشته باشید زیرا رابطه شما به هر حال جنبه كارفرما و كارمند را به خود می‌گیرد و این مساله نباید باعث معذب شدن شما و آسیب رسیدن به ارتباط شما شود.

به طور كلی انجام این كار از هر لحاظ برای شما مفید است زیرا علاوه بر نسبت خونی و نزدیكی قلبی بین كسی كه از كودك شما مراقبت می‌كند و كودكتان، هزینه‌ها بسیار كاهش می‌یابند و البته شما در حین كار آرامش و اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت.

در صورتی كه قصد استخدام یك پرستار بچه را داشته باشید لازم است كسی را انتخاب كنید كه بتواند اعتماد شما را جلب كند (مثلا در حضور كودك شما هیچ‌گاه سیگار نكشد). به هنگام تصمیم‌گیری برای استخدام او بهتر است از او این سوالات را بپرسید و توانایی‌های او را محك بزنید. 

آیا قبلا تجربه مراقبت و پرستاری از كودك خردسالی را داشته‌اید؟
در مواقع اضطراری، آیا می‌توانید ازكمك‌های اولیه استفاده كنید تا از بروز هرگونه خطری جلوگیری كنید؟
آیا قبلا برای كمك‌های اولیه آموزش دیده‌اید؟
چرا پرستاری از كودك را دوست دارید؟ دلیل آنكه یك پرستار بچه هستید چیست؟
اگر در شرایطی قرار بگیرید كه نتوانید تصمیم‌گیری كنید، بلافاصله چه كار می‌كنید؟ 
برای مشغول نگه داشتن كودك، چه كارهایی انجام می‌دهید؟
دستمزدی كه به پرستار كودك خود پرداخت می‌كنید، به عوامل زیادی بستگی دارد؛ از جمله محل زندگی شما، سن و سال پرستار و اینكه او از چند كودك مراقبت و پرستاری كند. 
در اولین روز كاری پرستار از او بخواهید كه همیشه وقت‌شناس بوده و قبل از آنكه خانه را ترك كنید، او به آنجا آمده باشد. قبل از شروع اولین روز كاری‌اش حتما كلیه اطلاعات لازم را به او بدهید؛ از جمله شماره تلفن محل كارتان.
با پرستار كودكتان با مهربانی برخورد كنید. هرگز از او كاری را كه در حیطه وظایفش نیست، نخواهید؛ مگر آنكه بابت آن مبلغ مناسبی را به او پرداخت كنید. هرگونه تاخیر در بازگشت به منزل و تغییر در برنامه عادی روزمره‌تان را با پرستار كودك خود هماهنگ كنید. 

 

 

برای خواندن بخش اول-شیر مادر سلطان شیرها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه تکمیلی، تغذیه کودک، تغذیه نوزاد، تغذیه کودک شیرخوار، شیردهی به کودک تعداد بازديد: 765 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز