Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:51

22
آبان
جامدادی

جامدادی

یشنهاد ما برای خیاطی این ماه، دوختن و تهیه این کیف رنگی کوچک است، زیرا می‌تواند هم به عنوان کیف پول و هم به عنوان کیفی برای نگهداری مداد، خودکار، مدادرنگی، ماژیک و ... برای مدرسه کودکان باشد.

ترجمه : اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : پیشنهاد ما برای خیاطی این ماه، دوختن و تهیه این کیف رنگی کوچک است، زیرا می‌تواند هم به عنوان کیف پول و هم به عنوان کیفی برای نگهداری مداد، خودکار، مدادرنگی، ماژیک و ... برای مدرسه کودکان باشد.

 

وسایلی که برای درست کردن کیف نیاز دارید:

 نمد در سه رنگ

 قیچی

 چشم

 چسب

 کش یک و نیم سانتیمتری

 کش نیم سانتیمتری طلایی

 دکمه

 نوار مغزی دوزی دولا

 ماژیک

می‌توانید روی کیف را خالی بگذارید یا کمی جزئیات بیشتر نمدی به آن اضافه کنید. ما با نمد زرد رنگ، یک خورشید به اندازه 10 سانتیمتر درست کردیم و با دایره‌های کوچک صورتی، گونه‌های خورشید را اضافه کردیم. بعد برایش دو تا چشم گذاشتیم (با چسب چسباندیم).

بیشتربخوانید:

گلدان های پلاستیکی خرگوشی

 

 

 

روش کار

ابتدا دو لایه نمد به اندازه 30 در 15 سانتیمتر را برش دهید (لایه قرمز برای بخش بیرونی کیف است و لایه صورتی رنگ برای بخش داخلی کیف). می‌توانید یک جیب در اندازه 15 در 11 سانتیمتر نیز به کیف اضافه کنید و یک نوار برای بخش مداد رنگی در ابعاد 15 در 5 سانتیمتر داشته باشید.

نوار مغزی دوزی دو لا را به طول یکی از اضلاع جیب کیف تا بزنید و سنجاق کرده، سپس آن را بدوزید. سپس جیب را در موقعیت درست خود قرار دهید، سنجاق بزنید و لبه‌ها را بدون نوار مغزی دوزی در امتداد لبه داخلی کیف تنظیم کرده و دور هر سه لبه بیرونی را با در نظر گرفتن جای دوخت نیم سانتیمتر بدوزید تا جیب هم به لایه داخلی وصل شود. در مرحله بعد، نوار کشی مخصوص مداد یا ماژیک را در بخش چپ کیف و از داخل، سنجاق بزنید (5 سانتیمتر از لبه بیرونی فاصله بگذارید و بعد سوزن‌ها را با فاصله‌های یکسان روی نوار و پارچه نمدی بزنید. می‌توانید یک ماژیک یا مداد رنگی در یکی از این فواصل وارد کنید تا اندازه فاصله‌ها دست‌تان بیاید. در جامدادی ما حدود 8 تا ماژیک یا مداد جا می‌شود. جای سنجاق یا سوزن‌ته‌گردها را دوخت بزنید (خطوط کوتاه موازی کنار هم ایجاد می‌شود). اگر تمایل دارید می‌توانید به این بخش، تزئینی اضافه کنید. حتما در انتها جایی برای دکمه در نظر بگیرید. لایه بیرونی (نمد بخش خارجی کیف) و لایه درونی (نمد بخش داخل کیف) را از قسمت پشت روی هم قرار دهید. نیم سانتیمتر جای درز بگذارید. سوزن بزنید و شروع به دوختن کنید. بهتر است که خط وسط کیف را هم دوخت بزنید، چرا که با این کار کیف راحت‌تر بسته می‌شود. در مرحله بعد نوار مغزی دوزی دو لا را دور تا دور کیف یا جامدادی بدوزید، به طوری که نیم سانتیمتر جای دوخت هم زیر نوار مغزی دوزی پنهان شود. نوار دوزی دور کیف را تا انتهای کار ادامه دهید. گوشه‌های کار را با دقت بیشتری نوار دوزی کنید. می‌توانید در قسمت گوشه یک تای کوچک با زاویه 45 درجه به نوار بدهید تا دوخت‌تان مرتب شود. در حین دوختن نوار دور کیف، محل مربوط به حلقه کشی را هم در نظر بگیرید. ابتدا حلقه کشی را در جای مربوط به آن قرار داده و سنجاق بزنید، سپس آن را نیز با نوار مغزی دوزی بدوزید. حلقه کشی یک تکه کش 5/0 در 12 سانتیمتری است. پس از اتمام دوخت نوار مغزی دوزی، می‌توانید دکمه کیف را به اندازه دو و نیم سانتیمتر فاصله از لبه جلوی کیف بدوزید. من خورشید (بخش تزئینی کیف) را روی بخش جلویی کیف اضافه کردم. شما می‌توانید از شکل‌ها و تزئینات دیگر استفاده کنید، حتی می‌توانید قسمت جلویی کیف را با تعدادی دکمه رنگی ریز و درشت تزئین کنید. این کار به اتمام رسید و می‌توانید مداد رنگی‌ها یا حتی دفترچه‌های کوچک یادداشت را داخل آن قرار دهید. کاغذهای رنگی برچسبی نیز انتخاب مناسبی هستند. شما همچنین می‌توانید این کیف را به عنوان یک سرگرمی با خود به سفرهایتان ببرید و هرگاه به نظرتان رسید که حوصله کودک‌تان سر رفته است، آن را در اختیارش قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

 

بیشتر بخوانید:

درست کردن شال گردن با ژاکت قدیمی

ایده هایی برای استفاده دوباره از لامپ های دوریز

تزیین گلدان های قدیمی با لاک ناخن

 

 

 

 

برچسب ها: سرگرمی، خلاقیت، کاردستی، جامدادی، اثر هنری، هنر، آموزش تصویری، الگو، آموزش، الگو جامدادی تعداد بازديد: 212 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز