Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 08:53

28
دی
خیاطی : پیش بند نوزاد

خیاطی : پیش بند نوزاد

در اینجا می‌خواهیم این مدل پیش بند را با شما به اشتراک بگذاریم تا اگر فرزند خردسالی در خانه دارید، بدون معطلی اقدام به دوختن این پیش بندهای راحت و آسان نمایید.

تحریریه زندگی آنلاین : در اینجا می‌خواهیم این مدل پیش بند را با شما به اشتراک بگذاریم تا اگر فرزند خردسالی در خانه دارید، بدون معطلی اقدام به دوختن این پیش بندهای راحت و آسان نمایید. این پیش بندها از یک طرف پارچه حوله‌ای و از طرف دیگر پارچه پشمی یا فلانل هستند. به کشباف دور گردن پیش بند توجه کنید. جالب نیست؟ شما می‌توانید این پیش بند را با لباس‌های قدیمی‌تر فرزندتان که حالا کمی کوچک‌تر شده‌اند، بدوزید. بله دقیقا، منظور همان تی‌شرت و لباس‌های نوزادی است. این کار هم کیفیت کار را بالا می‌برد، هم کارتان را راحت و هزینه‌ها را کم می‌کند و هم به زیبایی کار می‌افزاید. دوختن این پیش بند کمتر از نیم ساعت زمان نیاز دارد.

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت عروسک موش نمدی با الگو

 

 

 

وسایل مورد نیاز

* 30 سانتیمتر پارچه حوله‌ای (سعی کنید از پارچه حوله‌ای که قابلیت بیشتری در جذب آب دارد، استفاده کنید. حتی می‌توانید از دستمال حوله‌ای دم‌دستی هم استفاده نمایید و چیزی از بیرون تهیه نکنید).

* 30 سانتیمتر پارچه فلانل یا پشمی که می‌تواند یکی از لباس‌های فرزندتان باشد.

* کشباف به صورت نوار 40 سانتیمتر ضربدر 6 سانتیمتر.

* الگوی شماره 1 و الگوی شماره 2

 

روش کار

کار را با برش زدن پارچه‌ها شروع کنید. ابتدا تکه‌ها را با توجه به اندازه‌ها برش بزنید (مثل شکلی که مشاهده می‌کنید).

قسمت روی بخش‌های مربوط به پیش بند (پشت و جلو) را روی هم قرار دهید و دور تا دور آنها را از پشت کار دوخت بزنید. فقط قسمت گردی دور گردن پیش بند را ندوزید. حالا پیش بند را به رو برگردانید.

نوبت نوار کشی دور یقه رسیده است. دو سر آن را به هم وصل کرده و دوخت بزنید و به رو برگردانید. حالا شکل یک حلقه است و شما باید این حلقه را به همان گردی وسط پیش بند، دوخت بزنید. برای این کار ابتدا نوار کشباف را از وسط تا بزنید (تای افقی)، طوری که عرض آن نصف شود. در مرحله بعدی دور تا دور قسمت گردی دور گردن در پیش بند را به اندازه یک جای دوخت باریک به داخل تا بزنید و قسمت تا خوردگی را با دست فشار بدهید تا فرم بگیرد. این کار را با اتو هم می‌توانید انجام دهید، ولی با انگشتان هم می‌توان این کارها را انجام داد.

نوار کشباف تا خورده را باید با دقت در همین گردی باز دور یقه جای بدهید. برای این بخش کمی حوصله به خرج دهید تا کار تمیز و مرتب شود. از سوزن ته گرد استفاده کنید. اگر لازم باشد، کمی کشباف را بکشید تا اندازه و فرم آن با گردی یقه متناسب باشد. تا زدن بخش قبلی به شما کمک می‌کند تا این قسمت را راحت‌تر و مرتب‌تر انجام دهید.

مرحله دوخت نوار کشی به دور یقه را انجام دهید و دور تا دور این دو بخش را بدوزید. وقتی که دوخت یقه تمام شد، بهتر است که یک دوخت به لبه‌های پیش بند هم بزنید. این کار باعث می‌شود که لبه‌ها مرتب‌تر باشند و در اثر شست و شوهای مداوم پیش بند، فرم و شکل‌شان عوض نشود. کار دوخت پیش بند تمام شد و خودتان راحتی و زیبایی کار را از نزدیک حس کردید.

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت ماسک دهان قابل شستشو

 

 

 

برچسب ها: آموزش خیاطی، لباس کودک، لباس نوزادی، لباس پشمی تعداد بازديد: 224 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز