Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:23

23
دی
بازی تمام زندگی کودکان است

بازی تمام زندگی کودکان است

از نظر کودک تمام زندگی‌اش در بازی خلاصه می‌شود و بازی کردن کودکان تاثیرات بسیاری در رشد جسمی، اجتماعی و روانی کودک دارد و در واقع کودک با بازی کردن می‌تواند وارد اجتماع شود

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر معصومه صیدیوسفی؛ روانشناس و مدرس دانشگاه‌های ایلام اظهار کرد: از نظر کودک تمام زندگی‌اش در بازی خلاصه می‌شود و بازی کردن کودکان تاثیرات بسیاری در رشد جسمی، اجتماعی و روانی کودک دارد و در واقع کودک با بازی کردن می‌تواند وارد اجتماع شود و شهامت ورود به محیط اطراف خود و اجتماع را پیدا می‌کند. کودکان در بازی با اصول و مقررات آشنا می‌شوند و همکاری، همیاری و مشارکت کردن را در بازی می‌آموزند. تقویت حواس چندگانه و تقویت تخیل و خلاقیت، ارتقای مهارت‌های اجتماعی و تخلیه هیجانات خود و افزایش شادی و نشاط آن‌ها از دیگر فواید بازی‌های کودکان است. کودکی دوره‌ای پر از هیجان است و اگر این هیجان به کار گرفته نشود و به درستی تخلیه نشود، اثرات منفی روی کودک خواهد داشت. وقتی کودک با دیگران در حال بازی است، روابط اجتماعی او تقویت می‌شود و به نوعی آزمون و خطا را می‌آموزد که متاسفانه گاهی والدین به دلیل حساسیت‌ها و دلسوزی‌های بی‌دلیل، جلوی این تجربه کردن را می‌گیرند. والدین باید به کودک حق انتخاب نوع بازی را بدهند، به طوری که کودک باید انتخاب کند که چه بازی انجام بدهد. از این رو باید کودک را هنگام بازی کردن محدود نکنیم و به او امر و نهی نکنیم و او را رها بگذاریم تا به صورت آزمون و خطا با دنیای خودش آشنا شود، دنیایی که در آینده لاجرم وارد آن خواهد شد. این نکته را فراموش نکنیم که کودکان چیزهایی را در بازی می‌آموزند که با امر و نهی و آموزش خیلی نمی‌توانیم آن‌ها را به کودک بیاموزیم.

بیشتربخوانید:

فواید گِل بازی برای کودکان

پارک رفتن؛ نیاز مهم کودک

بازی‌های فکری خانوادگی برای روز‌های کرونایی در خانه + تصاویر

 

 

برچسب ها: کودکان، بازی، قصه، حواس پنجگانه، بازی فکری تعداد بازديد: 467 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز