Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 14:04

1
آذر
حوله حمام بچه‌گانه

حوله حمام بچه‌گانه

امروز هم برای خودش روزی است. اگر حوصله‌تان سر رفته و می‌خواهید یک کار مفید و سرگرم کننده انجام دهید، می‌توانید به پیشنهاد ما کمی جدی‌تر فکر کنید. این حوله عروسکی می‌تواند برای استخر و یا حمام استفاده شود.

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد

 

تحریریه زندگی آنلاین : امروز هم برای خودش روزی است. اگر حوصله‌تان سر رفته و می‌خواهید یک کار مفید و سرگرم کننده انجام دهید، می‌توانید به پیشنهاد ما کمی جدی‌تر فکر کنید. این حوله عروسکی می‌تواند برای استخر و یا حمام استفاده شود. باید همین ابتدا بگوییم که شک نکنید فرزندتان عاشق این حوله می‌شود. برای قسمت سر و صورت این حوله ما طرح کوسه ماهی را انتخاب کرده‌ایم، ولی شما می‌توانید از هر مدلی که دوست دارید، استفاده کنید. گزینه‌های دیگر نیز در این مورد مناسب هستند.

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت عروسک موش نمدی با الگو

 

 

وسایل مورد نیاز

 یک متر پارچه حوله‌ای (ما اندازه‌ها را برای یک کودک خردسال در نظر گرفته‌ایم. در صورت نیاز می‌توانید بیشترش کنید).

 مقدار کمی پارچه سفید و سیاه برای تزئین.

 مقداری چسب کاغذی حرارتی مثل چسب حرارتی

         

 دستورالعمل

پارچه حوله‌ای را در ابعاد 60 سانتیمتر در عرض و 115 سانتیمتر در طول، برش بزنید. لبه‌ها را به اندازه دو و نیم سانتیمتر تا بزنید و دور تا دور کار را بدوزید تا ریش ریش نشود. نخ‌های اضافی را قیچی کنید که کار مرتب‌تر شود. حالا کار را از عرض آن تا بزنید (تای وسط).

در این وضعیت لبه‌های کوچک‌تر مستطیل روی هم می‌افتند و بعد یک تای عمودی بزنید. در این وضعیت، یک چهارم پارچه حوله‌ای روبروی شما است. از قسمت وسط کار که تا خورده است، باید سوراخ مربوط به گردن را ایجاد کنید. 12 سانتیمتر فاصله از مرکز برای گردی یقه کافی است. حالا وقت آن رسیده که قسمت سر کوسه را به بدنه حوله وصل کنید. برای درست کردن سر کوسه، از باقیمانده پارچه حوله‌ای مستطیلی به عرض 22 سانتیمتر و به طول 50 سانتیمتر برش بزنید.

 

الگوهای مربوط به قسمت سر کوسه شامل توپی چشم (مردمک)، چشم، دندان و یک بخش بزرگ‌تر برای باله است (همان طور که قبلا نیز گفته شد، به جای سر کوسه می‌توانید از سر شخصیت‌های کارتونی و حیوانات دیگر نیز استفاده کنید، مثلا مینیون‌ها، نینجاها، قورباغه سبز و ... .

برای انتخاب آن می‌توانید نظر کودکتان را جویا شوید). برمیگردیم به قسمت سر کوسه و روش دوخت آن. برای این بخش از باقیمانده حوله (پارچه حوله‌ای)، کمی لایی (برای سفت ماندن باله کوسه)، کمی پارچه حوله‌ای سفید و کمی پارچه حوله‌ای سیاه، استفاده می‌کنید. احتمالا باید سوزن مناسب حوله را در چرخ خیاطی‌تان جای بدهید. سوزن معمولی ممکن است بشکند، البته انتخاب سوزن نیز بستگی به ضخامت پارچه حوله‌ای دارد.

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت ماسک دهان قابل شستشو

 

 

 نحوه دوختن و آماده کردن سر کوسه

برای شروع کار، حوله را به صورت افقی از وسط تا بزنید. با توجه به الگوها، از بخش‌های دیگر حوله، قسمت باله را جدا کنید. ردیف دندان‌ها را از حوله سفید، برش بزنید. در اینجا در هر ردیف از 9 دندان استفاده شده که روی هم می‌شوند 18 دندان. بعد از برش قسمت باله، دور تا دور آن را بدوزید.

دقت کنید که فرم و حالت باله را به خوبی درآورید. بهتر است بین دولایه حوله، لایی بگذارید تا باله کوسه، شق و رق باشد، ولی این مورد انتخابی است. باله را به رو برگردانید و آن را فعلا کنار بگذارید. بخش مربوط به دندان‌ها را نیز از پارچه سفید (حوله) برش زده و بدوزید. سپس دندان‌ها را به رو برگردانید و تا جایی که می‌شود، گوشه‌ها را مرتب کنید تا شکل تیزی داشته باشند. حالا دندان‌ها را در امتداد پارچه حوله‌ای مربوط به سر کوسه، قرار دهید و شروع به دوختن آنها به عرض سر کوسه کنید، طوری که تیزی دندان‌ها رو به بیرون باشند. برای روی دندان‌ها از پارچه حوله‌ای آبی رنگ یک مستطیل باریک به اندازه عرض مستطیل مربوط به سر کوسه، برش بزنید و آن را روی امتداد خط دوخت دندان‌ها قرار داده و دوخت بزنید. بهتر است ابتدا با سوزن ته گرد آن را فیکس کنید و بعد بدوزید. سوزن چرخ خیاطی در این بخش باید محکم باشد، چرا که تعداد لایه‌ها بیشتر شده‌اند. آن را به رو برگردانید و صاف کنید. در صورت نیاز حتی می‌توانید اتو هم کنید تا دندان‌ها صاف و مرتب شوند (برای دوختن این حوله می‌توانید از حوله‌های منزلتان هم استفاده کنید. حوله‌های آماده، لبه‌های مرتب دارند و شما می‌توانید برش‌ها را طوری بزنید که این لبه‌ها دیده شوند و کارتان مرتب‌تر شود). حالا نوبت برش چشم‌ها از پارچه حوله‌ای است. از پارچه حوله‌ای سفید و سیاه استفاده کنید و آن را به صورت کوسه بدوزید. اگر می‌خواهید کارتان زیباتر و تمیزتر شود، به جای پارچه حوله‌ای برای چشم‌ها از پارچه معمولی سفید و سیاه استفاده کنید و دایره‌های کوچک و بزرگ را با چسب حرارتی به صورت بچسبانید (دو تا دایره سفید و دو تا دایره سیاه).

با اتو آنها را به قسمت مربوط به چشم‌ها، وصل کنید. دور تا دور دایره‌ها را دوخت ریز زیگزاگ تا سر دوزی کنید تا کاملا مرتب و فیکس شوند. مردمک‌ها را می‌توانید به هم نزدیک‌تر قرار بدهید تا شکل بامزه‌ای ایجاد شود. برای وصل کردن قسمت باله، ابتدا قسمت سر کوسه را تا بزنید و باله را در قسمتی از درز بالای سر کوسه قرار دهید. لبه‌های بخش سر را با لبه‌های بخش دوخته نشده باله، روی هم تنظیم کرده و شروع به دوختن کنید. در اینجا بعد از وصل کردن این قسمت، لبه‌ها را دور دوزی و زیگزاگ زده‌ایم تا مرتب‌تر شوند. حالا دیگر دندانه، باله و چشم‌ها دوخته شده‌اند و می‌توانید کار را به رو برگردانید. اگر می‌خواهید دندان‌ها دو ردیف داشته باشند، ردیف پایینی را هم مثل ردیف بالایی از پارچه حوله‌ای سفید برش بزنید و به صورت مثلث بدوزید و به قسمت پایین سر کوسه دوخت بزنید. اینکه دندان‌ها یک ردیف باشند یا دو ردیف، بستگی به سلیقه خودتان دارد.

در قسمت نهایی کار، سر کوسه را به بدن آن وصل می‌کنید. این کار را ابتدا با کمک سوزن ته گرد انجام دهید تا بتوانید سوراخ سر را به خوبی تنظیم کنید و بعد به پشت برگردانده و بدوزید. لبه‌های دوخت را سر دوزی کنید تا مرتب شوند.

کار دوخت حوله کودک شما تمام شد. امیدوارم لذت برده باشید.

برچسب ها: سرگرمی، خیاطی، آموزش تعداد بازديد: 320 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز