Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:43

28
بهمن
با فنگ شویی طراحی کنید! (2)

با فنگ شویی طراحی کنید! (2)

گاهی اوقات رنگ‌های خنثی (از طیف گرم گرفته تا سرد) بسیار جذاب‌تر و زیباتر از سایر رنگ‌ها به نظر می‌رسند. معمولا از ترکیب سفید و سیاه به دست می‌آید ولی می‌تواند با ترکیب قهوه‌ای هم حاصل شود.

نكته: برای اینکه کودک خود را دعوت به آرامش کنید، از رنگ بسیار ملایم صورتی و آبی در دیوارها و سایر نقاط اتاق مخصوصا جاهایی که فرزندتان به آن قسمت‌ها بیشتر چشم می‌دوزد و بیشتر روز نگاهش به آن سمت است استفاده كنيد.

زرد

برخی از تحقیقات و مدارک ثابت می‌کنند که رنگ زرد خیلی تند و روشن در اتاق کودک باعث می‌شود که نوزاد بیشتر از حد معمول گریه کند ولی شما می‌توانید به جای زرد تند و جیغ از انواع ملایم‌تر و کمرنگ‌تر آن استفاده کنید مثل زرد لیمویی.

از رنگ زرد لیمویی بسیار ملایم در این اتاق استفاده شده است.

به صرفه

یک دیوار که با رنگ‌های خنثی نقاشی شده است با بزرگ شدن کودک خردسال، می‌توان برخی از وسایل، پرده‌ها و مبلمان را تغییر داد و به این ترتیب در ترکیب رنگی اتاق تفاوت بزرگی ایجاد کرد و بدون رنگ کردن مجدد اتاق، حال و هوای آن را تازه و جدید کرد.

 دوران رشد کودک از ماه‌های نخستین پس از تولد تا مرحله‌ای که دیگر یک کودک نوپا می‌شود و شروع به راه رفتن می‌کند، دوران بسیار مهمی است. این تختخواب، رنگ خنثی دیوارها (سفید کرمی) با دکوراسیون ویژه‌ای که دارد، کاملا مناسب با این مراحل رشد و تغییرات است و نیازی نیست که در هر مرحله تغییرات خاصی در اتاق ایجاد شود.

خنثی‌های جذاب و دلپسند

گاهی اوقات رنگ‌های خنثی (از طیف گرم گرفته تا سرد) بسیار جذاب‌تر و زیباتر از سایر رنگ‌ها به نظر می‌رسند. معمولا از ترکیب سفید و سیاه به دست می‌آید ولی می‌تواند با ترکیب قهوه‌ای هم حاصل شود و خاکی، اُکر و برنز به دست آید. رنگ‌های خنثی معمولا توجه بیشتری را به سمت اتاق جلب می‌کنند و جاذبه‌های بصری فضای اتاق را بیشتر می‌کنند و حتی باعث می‌شوند اتاق خواب کودک اگر اندازه و ابعاد کوچکی دارد، بزرگتر به نظر برسد. رنگ‌های خنثی با اسباب‌بازی‌ها و وسایل و سرویس خواب کودک راحت‌تر و بهتر هماهنگ می‌شوند.

دیوارها کاملا سفید به نظر می‌رسد که اتاق را خیلی بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید در چنین فضایی از رنگهای دیگر نیز استفاده کنید و حال و هوای اتاق را تغییر دهید، بهتر است به فکر تغییر رنگ پرده‌ها، قالیچه، روکش، تختخواب و بالش‌ها باشید.  

در کنار رنگ خنثی دیوارها، استفاده از برچسب‌های متفاوت و یا اینکه نقاشی دیوار به صورت دستی با هر طرحی که دوست دارید، جلوه خاصی به اتاق می‌دهد. یک گهواره مخصوص نوزاد که والدینش بتوانند او را وارد گهواره کنند و یا از آن خارج نمایند، به نظر می‌رسد که ترکیب اینها فوق‌العاده شود.

روش فنگ شویی (دکوراسیون داخلی)

یک فیلسوف آسیایی فنگ‌شویی می‌گوید که رنگ سفید برای اتاق کودک بهترین رنگ است، چرا که باعث افزایش خلاقیت می‌شود و از طرفی حس آرامش و سلامت بیشتر را در کودک بالا می‌برد اتاق کودک باید آرام‌بخش و دنج باشد ولی خسته کننده هم نباشد.

 

برای خواندن بخش اول - با فنگ شویی طراحی کنید! - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کودک، اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، رنگ اتاق کودک، طراحی اتاق کودک، دکور اتاق کودک، فنگ شویی تعداد بازديد: 903 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز