Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 04:40

28
بهمن
با فنگ شویی طراحی کنید! (1)

با فنگ شویی طراحی کنید! (1)

وقتی که از رنگ‌های روشن و کمرنگ استفاده می‌کنید و یا وقتی که به رنگ مورد نظرتان طوسی روشن اضافه می‌کنید، به خاطر داشته باشید که آبی رنگ آرامش بخش است و باعث می‌شود فضا بزرگتر به نظر برسد،

تحریریه ماهنامه کودک سالم

 

 

اگر در فکر رنگ کردن اتاق کودکتان هستید، ابتدا باید بدانید که رنگ‌ها روی درک و استنباط ما از محیط اطرافمان بسیار تاثیر می‌گذارند مثلا باعث می‌شوند که فضا بزرگتر و یا کوچکتر به نظر برسد. نیازی ندارید که حتما در این رابطه تخصص خاصی داشته باشید و با رنگ‌ها و طریقه به کارگیری آنها در فضا، آشنایی کامل داشته باشید. فقط باید با چند نکته کلیدی آشنا باشید.

مثلا، اگر اتاق خواب کودک شما، بزرگ است می‌توانید با استفاده از رنگ‌های گرم فضا را کمی محدود نشان دهید. رنگ‌های گرم و پررنگ این‌کار را انجام می‌دهند و فضا را کمی کوچکتر نشان می‌دهند. اگر فضای اتاق خواب کوچک است، می‌توانید از رنگ‌های سرد و کم رنگ استفاده کنید تا فضا کمی بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد.

وقتی که از رنگ‌های روشن و کمرنگ استفاده می‌کنید و یا وقتی که به رنگ مورد نظرتان طوسی روشن اضافه می‌کنید، به خاطر داشته باشید که آبی رنگ آرامش بخش است و باعث می‌شود فضا بزرگتر به نظر برسد، اما به هنگام استفاده از رنگ آبی حتما به اندازه کافی به آن سفید اضافه کنید تا رنگ تازه‌تری ایجاد شود.

بالا: برخی از اسباب‌بازی‌های کودکان که رنگ‌های شاد و لطیف دارند از کریر نوزاد آویزان کرده‌ایم یعنی درست جایی که نوزاد بتواند به راحتی آنها را ببیند و با چشمانش حرکت و تکان خوردن آنها را دنبال کند.

مقابل: با توجه به یافته‌های جدید محققان، رنگ‌ها در اتاق کودک، رشد سلول‌های مغزی و مهارت‌های مختلف را در کودکان تحریک می‌کنند و باعث افزایش آنها می‌شود.

استفاده از رنگ‌های گرم

استفاده از رنگ‌های گرم در طیف رنگی، باعث سرزندگی و پرنشاط‌ تر شدن فضا می‌شود و البته تحریک‌ کننده نیز می‌باشد. قرمز‌ها، شادی‌آورند. زردها تشویق کننده و ترغیب کننده هستند. نارنجی‌ها، خاکی‌تر از قرمزها و زردها هستد. این سه رنگ همگی انرژی‌زا و نشاط‌آور هستند. 

اگرچه نوزادان در چند ماه نخست زندگی‌شان، چندان توجهی به رنگ‌ها ندارند، ولی با این وجود متخصصان بر این باورند که یک رنگ بسیار گرم و روشن که درخشش زیادی دارد، می‌تواند حتی توجه نوزاد را نیز جلب کند چرا که با توجه به آزمایشات انجام شده باعث تحریک او شده و او را بیقرار و پرجنب و جوش‌تر می‌کند.

سعی نکنید فقط از رنگ‌های گرم استفاده کنید بلکه رنگ‌های مورد علاقه کودکتان را با هم به صورت ترکیبی استفاده کنید. رنگ قرمز را می‌توان با افزودن کمی سفید، صورتی و یا قرمز توت فرنگی کرد و از تندی آن کاست.

با افزودن رنگ شیری به زرد جیغ، رنگ ملایم زرد لیمویی به دست می‌آ‌ید و به همین ترتیب سایر رنگ‌های تند را نیز می‌توانید ملایم و کمرنگ کنید.  رنگ‌های خاکی مثل قرمز مایل به قهوه‌ای، پرتقالی مایل به قرمز و سبز زیتونی نیز جزو رنگ‌های گرم هستند ولی برای استفاده در اتاق کودک خیلی پررنگ به نظر نمی‌رسند. به نظر می‌رسد رنگ‌هایی مثل عسلی هم گرم هستند و هم فضای اتاق را به اندازه کافی دنج و راحت نگه می‌دارند و برای این منظور مناسب‌ترند.

روبه‌رو : رنگ‌های خاص ممکن است در برخی موارد خاص خیلی خوب به نظر برسند اما همچنان رنگ صورتی بسیار ملایم، رنگ دلخواه اغلب دختر کوچولوهاست.

 

برای خواندن بخش دوم - با فنگ شویی طراحی کنید! - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، تخت اتاق کودک، رنگ اتاق کودک، طراحی اتاق کودک، دکور اتاق کودک، فنگ شویی تعداد بازديد: 990 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز