Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:55

30
اردیبهشت
چند توصیه کلیدی برای بزرگسالانی که با نوجوانان در ارتباط هستند

چند توصیه کلیدی برای بزرگسالانی که با  نوجوانان در ارتباط هستند

آموزش دادن به نوجوانان در مورد اهمیت خواب بسیار مهم است. با نوجوان خود بر روی یک برنامه ثابت و منظم در کل هفته و تعطیلات کار کنید. با مشورت او یک زمان خواب و بیداری تنظیم کنید تا آن‌ها بتوانند خواب شبانه کافی را دریافت کنند.

تحریریه زندگی آنلاین : به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا تاجیک؛ روانشناس، گفت: آموزش دادن به نوجوانان در مورد اهمیت خواب بسیار مهم است. با نوجوان خود بر روی یک برنامه ثابت و منظم در کل هفته و تعطیلات کار کنید. با مشورت او یک زمان خواب و بیداری تنظیم کنید تا آن‌ها بتوانند خواب شبانه کافی را دریافت کنند. خوابیدن تا حدی بیشتر از زمان مشخص شده در روز‌های تعطیل ایرادی ندارد و بیشتر از سی دقیقه تا یک ساعت صدمه‌ای به ساعت زیستی آن‌ها نمی‌زند، اما اجازه ندهید این برنامه در روز‌های تعطیل به بیش از یک ساعت تجاوز کند. همچنین نوجوانان نسبت به انتقاد دیگران حساس هستند. به همین دلیل سعی کنید در حضور دیگران از نوجوانان عیب‌جویی نکنید. اگر موضوع مهمی است صبر کنید تا موقعی که بتوانید با او تنها صحبت کنید. احساس منحصر به فرد بودن اغراق‌آمیز نیز از دیگر ویژگی‌های نوجوان است. خصوصیات منحصر به فرد او را بپذیرید و در زمان مناسب بگویید که وقتی نوجوان بودید احساسات مشابهی را تجربه کردید تا احساس متعادل‌تری را در او ایجاد و ترغیب کنید. آرمان‌گرایی و عیب‌جویی نیز در دوره نوجوانی بین افراد دیده می‌شود. به توقعات غرورآمیز و نظرات عیب‌جویانه نوجوان صبورانه پاسخ دهید. به عبارتی نیمه پر لیوان را ببینید و جنبه‌های مثبت را در نظر بگیرید. به آن‌ها کمک کنید تا دنیا و افراد را آمیزه‌ای از محاسن و معایب ببینند. مشکل در تصمیم‌گیری روزانه نیز از دیگر ویژگی‌های دوره نوجوانی است. از تصمیم‌گیری برای او خودداری کنید. تصمیم‌گیری‌های کار آمد را الگو قرار دهید و درباره محاسن و معایب گزینه‌ها توصیه‌های سیاستمدارانه ارائه دهید. آرمان‌گرایی، عیب‌جویی و دو دلی در نوجوانان از دیگر ویژگی‌هایی است که اغلب بزرگسالان به ویژه والدین را متحیر و نگران می‌کند، ولی باید بدانید تمام این ویژگی‌ها معمولا در بلند مدت رشد یافته و مفید واقع می‌شوند.

 بیشتربخوانید:

قبل از تنبیه کردن فرزندتان این مطلب را بخوانید!

گفتن این 11 نکته به کودکان ممنوع!

7اصل واجب در تربیت کودک

چگونه فرزندمان را با اعتماد به نفس و مستقل تربیت کنیم؟

 

 

برچسب ها: کودک، والدین، خواب کودک، اعتماد به نفس، نوجوانان، تربیت تعداد بازديد: 107 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز