Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:09

22
شهریور
با کودکی که محتوای جنسی دیده چگونه رفتار کنیم؟

با کودکی که محتوای جنسی دیده چگونه رفتار کنیم؟

وانشناس کودک و نوجوان، اظهار کرد: تغییر در الگوی سبک زندگی مانند آپارتمان‌نشینی باعث می‌شود بچه‌ها بیشتر در فضای کوچک و در معرض اتفاقات ناخواسته مانند مشاهده روابط جنسی والدین قرار گیرند.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم و به نقل از ایسنا، محمد ترکمان؛ روانشناس کودک و نوجوان، اظهار کرد: تغییر در الگوی سبک زندگی مانند آپارتمان‌نشینی باعث می‌شود بچه‌ها بیشتر در فضای کوچک و در معرض اتفاقات ناخواسته مانند مشاهده روابط جنسی والدین قرار گیرند. متأسفانه والدین در این موقعیت‌ها دچار آشفتگی می‌شوند و کنترل‌شان را از دست می‌دهند و حتی ممکن است کودک را تنبیه کنند. این آشفتگی شدت آسیب را بیشتر می‌کند. در گام نخست باید در بحران مداخله کرده و صحنه را مدیریت کنند تا اوضاع بهتر شود. در گام بعدی باید در نخستین فرصت با کودک صحبت شود، البته سیاست برخی والدین به صورتی است که صحبت نکنند تا کودک فراموش کند، در حالی که دیدن این صحنه‌ها برای کودک فراموش شدنی نیست و بارها آن را مرور می‌کنند و فقط جرأت ابرازش را ندارند، بنابراین حتما باید با کودک صحبت و موضوع را شفاف‌سازی کنیم. به همین علت وقتی آرام بودیم و احساس کردیم موقعیت گفت‌وگو فراهم است، باید کنار کودک قرار بگیریم و اطمینان‌دهی و اعتمادسازی کنیم و از بچه بپرسیم که چه چیزی دیده است؟ در گام بعدی باید توضیحی به کودک بدهیم که مختصر و متناسب با سن بچه باشد و در گام چهارم هرچه سریع‌تر اوضاع خانه را به وضعیت عادی برگردانیم و واکنش ما عادی باشد، اما اگر کودک همچنان کابوس می‌بیند، سریع‌تر باید به روانشناس مراجعه کنیم.

بیشتربخوانید:

آموزش مسائل جنسی به کودکان ؛ دقیقا باید به او چه بگویید؟

در مورد مسائل جنسی از چه سنی با کودک صحبت کنیم؟

برچسب ها: کودکان، والدین، تربیت کودک، سبک زندگی، مسائل جنسی، روابط جنسی، احساس امنیت، آموزش مسائل جنسی تعداد بازديد: 212 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز