Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:32

10
اسفند
آیا کودک می‌تواند بدون حضور والدین در خانه اقوام بماند؟

آیا کودک می‌تواند بدون حضور والدین در خانه اقوام بماند؟

تا پیش از ۱۴ سالگی به دلیل اینکه کودکان امکان مراقبت از خود را ندارند به صلاح نیست که شب را به تنهایی و بدون حضور والدین در خانه اقوام بمانند.

تحریریه زندگی آنلاین : گوهر یسنا انزانی؛ روانشناس، اظهار کرد: تا پیش از ۱۴ سالگی به دلیل اینکه کودکان امکان مراقبت از خود را ندارند به صلاح نیست که شب را به تنهایی و بدون حضور والدین در خانه اقوام بمانند. به گزارش ایسنا به نقل از کودک سالم، این روانشناس گفت: به هنگام رد درخواست کودک، والدین باید آرامش کامل داشته باشند و خشم خود را مدیریت کنند. والدین باید پیش از رفتن به مهمانی قواعد و قوانینی که پدر و مادر در آنها اتفاق نظر دارند و آنها را تعیین کرده‌اند را به کودک یادآوری کنند. برای مثال می‌توانند به او بگویند که مدت زمان این مهمانی چقدر است و پس از صرف شام به منزل باز خواهند گشت. این گونه از پیش کودک را برای این شرایط آماده کرده‌اند. از سوی دیگر والدین نباید فراموش کنند که به هنگام رد درخواست کودک از جملات مثبت استفاده کرده و از به کار بردن جملاتی مثل «تو همیشه این کار را می‌کنی» و «چرا این رفتار را داری؟» و ... خودداری کنند. همچنین پس از بازگشت به خانه نیز می‌توانند به کودک بگویند چقدر خوشحال هستند که کودک همراه والدین به منزل بازگشته است. والدین می‌توانند با تشویق کلامی و یا دادن جایزه‌ای کوچک به او، بازگشت به خانه پس از مهمانی را برای کودک جذاب و هیجان‌انگیز کنند. والدین باید محیط خانه را برای کودک جذاب کنند. برای مثال هربار که از  مهمانی باز می‌گردند حس جدید مثبت را با دادن یک اسباب‌بازی کوچک به کودک ایجاد کنند و یا اینکه پس از رفتن مهمان‌ها کودک را در امور نظافت منزل دخیل کنند. این گونه حواس کودک به این مسائل پرت شده و از سوی دیگر حس خوبی در او ایجاد می‌شود.

بیشتربخوانید:

پرخاشگری، پیامد تنبیه کودکان

ده روش برای تربیت بهتر کودک

7اصل واجب در تربیت کودک

صبر؛ چاشنی غذا‌ خوردن کودک

 

برچسب ها: کودک، والدین، افسردگی، تنهایی تعداد بازديد: 308 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز