Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:35

22
بهمن
مدام به بچه‌ها نگویید می‌توانند!

مدام به بچه‌ها نگویید می‌توانند!

اخیرا مطالعه‌ای از محققان نشان داده است این که به کودکان گفته شود اگر ذهن خود را روی هر کار یا درسی متمرکز کنند، می‌توانند آن را انجام دهند و نمره خوبی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا مطالعه‌ای از محققان نشان داده است این که به کودکان گفته شود اگر ذهن خود را روی هر کار یا درسی متمرکز کنند، می‌توانند آن را انجام دهند و نمره خوبی کسب کنند باعث می‌شود که آن‌ها به نتایج ضعیف‌تری دست پیدا کنند. دانشمندان بر این باور هستند که گفتن این جمله به بچه‌ها که با تمرکز کردن روی هر کاری می‌توانند آن را به خوبی انجام دهند، ممکن است نادرست باشد و در واقع، نتایج کار آن‌ها و نمراتشان را بدتر کند. رویا نوری جامعه شناس، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با این موضوع که والدین و اطرافیان نباید به طور مداوم به بچه‌ها بگویند می‌توانند، اظهار کرد: تقویت مصنوعی خودباوری دانش آموزان ممکن است باعث اختلال در توانایی آن‌ها برای کنار آمدن با مشکلات جدی در مدرسه شود و در واقع، بیشتر از این که خوب باشد، منجر به آسیب بیشتری می‌شود.

بیشتربخوانید:

چرایی گوشه‌گیری در کودکان

افسردگی در کودکان را جدی بگیرید!

نسخه‌ تــقــویت اعتماد بــه نـفس کودکان ( بخش اول )

احترام به کودک؛ کلید فرزند‌پروری

والدین خوب چه ویژگی‌هایی دارند؟

 

برچسب ها: عزت نفس، تربیت کودک، تقویت اعتماد به نفس تعداد بازديد: 291 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز