Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 10:31

10
مهر
چـــــه ورزش‌هایــــــى براى كودكان خجالتى مناسب هستند؟

چـــــه ورزش‌هایــــــى براى كودكان خجالتى مناسب هستند؟

ورزش‌های تیمی نقش مهمی در رشد کودکان دارند. برای مثال به کودکان در مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و آمادگی جسمانی کمک می‌کنند.

د‌كتر پروانه صفایی مقد‌م - متخصص رو انشناسی بالینی

 

 

تحریریه زندگی آنلاین : 

آن‌ها حتی بسیار سرگرم‌کننده هستند، ولی نه برای همه‌ کودکان! در واقع بعضی از ورزش‌ها مانند بیسبال و فوتبال برای بچه‌های خجالتی به دلیل اندازه‌ تیم شاید مناسب نباشند، ولی ورزش‌هایی مانند تنیس، بولینگ یا گلف مناسب هستند.

علت‌هــای گــــوشه‌گیرى در‌كودكان زیر ٥ سال

کم‌رنگ شدن زندگی سنتی از عوامل فقدان تعاملات اجتماعی است. در گذشته، زندگی‌ها به صورت سنتی بود و تعاملات بیشتری در جمع‌های خانوادگی مانند پدر بزرگ، مادر‌بزرگ، عمه و دایی شکل می‌گرفت، ولی امروزه متأسفانه تمایل به تک‌فرزندی باعث شده است که سبک زندگی سنتی تغییر یافته و کودک تک و تنها در خانه نگهداری شود. از این رو تعاملات اجتماعی کمتر صورت می‌گیرد که این امر باعث ازدیاد خجالتی بودن در کودکان می‌شود.

 

بیشتربخوانید:

نقش والدین در برطرف كردن گوشه‌گیرى كودكان

 

 

خجالتی بودن کودکان به صورت ژنتیک قابل حل است، اگر ...

اگر والدین در برقراری تعاملات اجتماعی کودک با دیگران کمک نموده و مرتب کودک را وارد محیط‌های جمع کنند یا مرتب او را بیرون یا پارک ببرند، این اوامر باعث برقراری ارتباط بیشتر کودکشان با جامعه شده و باعث می‌شود حس «خجالت ژنتیکی» در اثر اکتسابات و تمرین‌هایی که منجر به تعاملات می‌شود، از بین برود.

 

نقش مهد‌کودک‌ها در خجالتی شدن کودکان

باید به این مساله توجه داشت که آیا مهد‌کودک، تعاملات کودکان را ترغیب می‌کند یا اینکه مرتب به کودکان گوشزد کرده و با امر و نهی، نشستن و حرف نزدن را یاد می‌دهد. مربی‌های مهد کودک‌ها می‌توانند در بروز حالت کودکان تأثیر‌گذار باشند. مربی‌های مهد باید با کمک گرفتن از روانشناس و مشاور، دو یا سه بار در هفته، روی اخلاق کودکان کار کنند و با توضیحات والدین در محیط خانواده و محیط جمع، چگونگی برخورد با این گونه کودکان را متوجه شوند تا بتوانند بر مشکلات کم‌رویی کودکان غلبه کنند.

 

بیشتربخوانید:

درمان کم‌رویی در گرو عدم تحقیر کودکان

برچسب ها: اعتماد به نفس، روانشناسی کودکان، د‌كتر پروانه صفایی مقد‌م، خجالت بودن، گوشه گیری کودکان تعداد بازديد: 284 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز