Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:08

23
بهمن
راه‌های کاهش درد رویش دندان در کودکان

راه‌های کاهش درد رویش دندان در کودکان

دکتر شکوفه نوبهار؛ متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان عنوان کرد: رینگ (حلقه) دندانی یخ زده (وسیله‌ای پلاستیکی جهت تسهیل رویش دندان‌ها) درد رشد و رویش دندان‌ها را کم کرده و کودک را تسکین می‌دهد.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از ایسنا، دکتر شکوفه نوبهار؛ متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان عنوان کرد: رینگ (حلقه) دندانی یخ زده (وسیله‌ای پلاستیکی جهت تسهیل رویش دندان‌ها) درد رشد و رویش دندان‌ها را کم کرده و کودک را تسکین می‌دهد. همچنین می‌توان تعدادی قاشق را در یخچال نگه داشت یا اینکه یک قاشق فلزی را در آب یخ قرار داد تا سرد شود و به کودک داد تا کودک در هنگام بی‌قراری آن را در دهانش قرار دهد. این کار درد لثه و التهاب آزاردهنده‌ آن را کاهش می‌دهد. قرار دادن تکه‌های کوچک یخ در یک کیسه پارچه‌ای و سپس گره زدن آن نیز می‌تواند روش ایمنی برای کاهش درد ناشی از التهاب لثه بدون خطر یخ زدن بیش از حد لثه‌های کودک باشد. در آغوش گرفتن کودک و ماساژ دادن ملایم لثه‌های او هم می‌تواند آرامش را برای کودک در این دوران سخت فراهم کند. قدیمی‌ها برای تسکین درد و خارش ناشی از رویش دندان‌ها در کودکان، قند روی لثه کودک می‌ساییدند که این کار اشتباه است، زیرا هم موجب آسیب به لثه شده و هم منجر به شیرین شدن ذائقه کودک خواهد شد.

بیشتربخوانید:

علائم دندان در آوردن نوزادان و راههای تسکین درد

مشکلات رویش دندان شیری

مواردی که در هنگام آسیب به دندان کودک باید بدانید

 

 

برچسب ها: نوزاد، دندان، دندان شیری، دندان درد، لثه، التهاب لثه، دندان درآوردن تعداد بازديد: 145 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز